اهواز؛

بازديد كشاورزان شادگان از سد مخزني مارون

به منظور آگاهي رساني به جامعه كشاورزي و آشنايي با شیوه مديريت و تامين آب اراضي زير پوشش حوضه مارون، انجمن صنفي و كشاورزان شادگان، با دعوت و همكاري اداره روابط عمومی و معاونت بهره برداري از شبكه هاي آبياري مارون، از آخرين وضعيت آب در سد مخزني مارون بازديد کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مدير بهره برداري از شبكه هاي آبياري مارون بيان داشت: اگر آب، اين نعمت بزرگ الهي از بين برود بي شك حيات روي كره زمين هم نابود خواهد شد؛ بنابراين مي طلبد كه توجه ويژه اي نسبت به استفاده درست و اصولي از آن داشته باشيم.

رحمان خندانی با تاکید بر اینکه مقوله خشكسالي و كمبود آب، يكي از مهمترين مباحثي است كه بايد به طور جدي درخصوص آن برنامه ريزي نمود، افزود: خوشبختانه در سال گذشته در چندين نوبت از كشاورزان شبكه هاي زیر پوشش این شرکت (بالادست و پایین دست)، رئيس اداره جهاد كشاورزي و انجمن صنفي بهبهان و ... دعوت به عمل آمد تا از نزديك از وضعیت موجود منابع آب سد مخزنی مارون بازدید نموده و به لطف الهي شاهد همكاري خوبي از سوي كشاورزان عزيز بوديم.

خندانی افزود: با توجه به ميزان بارش باران در سال گذشته، حوضه مارون به نسبت ديگر سدهاي استان خوزستان 50 درصد از سطح نرمال فاصله دارد؛ البته ميزان آب موجود درحال حاضر به نسبت سال قبل به لطف الهي شرايط بهتري داشته كه اميدواريم با همدلي و همكاري همه كشاورزان اين دوره از خشكسالي را مديريت نماییم.

در حوضه مارون با توجه به استمرار پديده خشكسالي و کاهش منابع آبی، کشت تابستانه 95 ممنوع است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.