آغاز سفر فرد شماره دو صندوق بین المللی پول به ایران

صندوق بین المللی پول اعلام کرد «دیوید لیپتون» فرد شماره دو این نهاد مالی بین المللی،‌یکشنبه دیداری دو روزه را از ایران برای گفتگو درباره تحولات اقتصادی آغاز کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، گفتگوها درباره اوضاع اقتصادی و طرح های مربوط به سیاست های اقتصادی خواهد بود که ایران می تواند پس از لغو تحریم ها پس از توافقنامه مربوط به برنامه هسته ای ایران اجرا کند.

لیپتون در این دیدار قرار است با شماری از مقامات بلند پایه دولت ایران، نمایندگان بخش خصوصی ،‌بانک ها و دانشگاهیان دیدار کند.

یک سخنگوی صندوق بین المللی پول اعلام کرد این نهاد مالی بین المللی اکنون به جز مساعدت آماری و فنی، برنامه اقتصادی درحال اجرا با ایران ندارد .

صندوق بین المللی پول که روابط مداومی را با تهران حفظ کرده است در آخرین بررسی اقتصاد ایران در ژانویه سقوط قیمت های نفت را پیش بینی کرده بود و اینکه رشد اقتصادی قرار است در سال 2015/2016 به کمتر از نیم درصد سقوط کند.

صندوق بین المللی پول در این بررسی اقتصادی افزود: کاهش اخیر تحریم ها احتمالا به افزایش تولید نفت و صادرات این کشور کمک خواهد کرد.

این سازمان افزایش رشد اقتصادی بین چهار تا پنج و نیم درصدی را برای ایران در سال 2016/2017  پیش بینی می کند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار