ساری،

هوا شناسی مازندران پیشرو تهک کشاورزی کشور

هوا شناسی مازندران در اجری طرح توسعه هواشناسی کاربردی (تهک) در کشور به برتری دست یافت.

هوا شناسی مازندران پیشرو تهک کشاورزی کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری٬ به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی مازندران معاون شبکه پایش و مدیر سامانه " تهک" در نشست تخصصی که امروز در اداره کل هواشناسی مازندران برگزار شد گفت: استان مازندران در زمینه هواشناسی کشاورزی جزو استان های موفق کشور بوده و در کمک به کشاورزان٬ نیاز سنجی و تهیه داده ها و اطلاعات و اطلاع رسانی به زبان ساده در کمترین زمان که مهم ترین هدف این سامانه است٬ موفق بوده است.

حقیقت افزود: هواشناسی مازندران با ایجاد ارتباط با اتحادیه های مرتبط بخش کشاورزی و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی با کاربران نهایی(کشاورزان) به صورت مستقیم اطلاع رسانی می کند که به این موفقیت دست یافت.

وی گفت: برای بهره مندی بیشتر کشاورزان باید برای آنها دوره های آموزشی نیز برگزار شود.

مدیر کل هواشناسی مازندران نیز در این نشست گفت: ترویج پیامک ها و توصیه های هواشناسی که در سال گذشته انجام شده با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری همدلی دولت و ملت میسر شد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است.

نوربخش داداشی افزود: کنترل علف های هرز ٬ کاهش مصرف سموم٬ مصرف به موقع کود شیمیایی و کنترل آن٬ سم پاشی های به موقع از پیامد های خوب اطلاع رسانی به موقع هواشناسی مازندران بوده است.

وی: ضمن قدر دانی از صدا و سیمای استان و خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی در استان گفت: اتحادیه های بخش کشاورزی هم در اطلاع رسانی به کاربران هدف که کشاورزان هستند نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

داداشی افزود: امروز نقش هواشناسی در بخش های مختلف بر همگان ثابت شده و در بخش کشاورزی٬ امنیت و تامین غذایی نقش آن پر رنگ تراز سال های گذشته بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مدت ۲ سال است که طرح تهک در مازندران در حال اجرا٬ است گفت: با اطلاع رسانی به موقع هواشناسی استان خوشبختانه شاهد کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی در بخش کشاورزی بوده ایم.

عزیزالله شهیدی فر افزود: با توجه به اطلاعات هوا شناسی زمان پیک نشاء ٬ به ده روز عقب تر موکول شد تا از خسارات به خزانه برنج جلوگیری شود که خوشبختانه ۹۰ درصد زمین های کشاورزی استان تا کنون نشاء شده است.

وی: با بیان اینکه در مازندران به دلیل تنوع محصولات کشاوری اطلاعات به موقع هواشناسی اهمیت دارد گفت: هواشناسی در زندگی روزمره مردم ٬ صنعت ٬ گردشگری و محیط زیست نیز نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.