اصلاح قیمت آب و برق تصمیم شجاعانه می خواهد

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: قیمت واقعی آب و برق در برابر قیمتی که دریافت می شود ناچیز است و یک تصمیم شجاعانه لازم است تا این موضوع ساماندهی شود.

اصلاح قیمت آب و برق تصمیم شجاعانه می خواهدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی در نشست صبحانه کاری در خصوص صنعت برق اظهار داشت: آب و برق صنعتی پویا در کشور بوده است و در حال حاضر پاسخگوی نیازهای این صنعت تنها با دانش روز امکان پذیر است.

وی در ادامه اذعان کرد: ظرفیت تولید برق در کشور 74 هزار میلیارد مگاوات است به طوری که هم اکنون 33 میلیون مشترک در کشور از برق تولیدی استفاده می کنند.

جلال پور  به قیمت واقعی برق اشاره کرد و گفت: قیمت واقعی آب و برق در برابر قیمتی که دریافت می شود ناچیز است و یک تصمیم شجاعانه لازم است تا این موضوع ساماندهی شود و این موضوع شرایط را برای پیوستن به WTO و ایجاد فضای رقابتی و جذب سرمایه گذاری‌های خارجی را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: کشور ما با توجه به شرایط مناسب کاری فراوان و داشتن 2 هزار واحد اقتصادی می‌تواند زمینه را برای ایجاد 150 هزار موقعیت شغلی فراهم کند.

وی بیان کرد: بخش‌هایی از صنعت برق هنوز درگیر گرفتاری است که بدهی وزارتخانه نمونه بارز آن است و باید شرایط سرمایه گذاری برای قیمت واقعی رقابتی و قابل تداوم فراهم شود.

به گفته وی مهمترین مسئله برای وزارت نیرو استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی های نوین و ترمیم نیروگاه های فرسوده با راندمان پایین در تولید است.

وی در ادامه به شرایط بحرانی آب در کشور اشاره کرد و افزود: آب مسئله جدی تر بوده هم اکنون منابع زیرزمینی کشور در شرایط بحرانی قرار دارد و افزایش میزان برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی زمینه را برای یک بحران عظیم فراهم می کند.

جلال پور همچنین عنوان کرد: باید بحث ریاضت آب را به صاحبان و ذینفعان آب واگذار کنیم همچنین اخیرا شنیده می شود در کشور استرالیا در بخش‌هایی که با مشکل کم آبی مواجه هستند دولت آب را از فروشندگان خریداری کرده و بازاری را درآن بخش درست کرده است که از این رو نیز در کشور ما باید بخش خصوصی عهده‌دار این مسئولیت بزرگ شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین تاکید کرد: 5 سال پیش اتاق ایران با دفتر مطالبات کشاورزی فعالیت های زیادی در این خصوص انجام داد تا با تجربه بخش خصوصی فعالیت‌هایی را در زمینه بحث حقوقی آن و سفره‌های زیرزمینی انجام  شود.

جلال پور در پایان با اشاره به دغدغه اصلی کشور بیان کرد: حضور در عرصه جهانی و مشاورت بخش خصوصی باشد بیش از پیش مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
دلیل این همه نابسمانی چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
چه اصلاحی . قبض اب اومده زده مصرف 13000 تومان مبلغ قبض 45000 تومان 32000 تومان تحت عنوان ابونمان کارمزد دفع فاضلاب و مالیات و غیره یعنی 2و نیم برابر مبلغ مصرف مخلفاتشه .این یعنی قیمت الان 3ونیم برابر قیمتی است که دولت داره اعلام میکنه . دیگه قراره چی اصلاح بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
بخش خصوصی اصلاح شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
دیگه تو جیبمون یک ریال هم نمونده ............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
لطفا همونطور که برای قیمت آب و برق تصمیم شجاعانه می گیرید برای درآمد و معیشت مردم هم همین طور باشید
آخرین اخبار