تاکید سیاستمداران زن فرانسه بر مقابله با فساد جنسی مقامات مرد

زنان سیاستمدار فرانسوی به رسوایی‌های اخلاقی مقامات مرد این کشور واکنش نشان دادند.

جبهه گیری زنان سیاستمدار فرانسه بر ضد مقامات هوسبازبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، انتشار خبر رسوایی‌های اخلاقی برخی از سیاستمداران صاحب نفوذِ فرانسه، بازتاب وسیعی در این کشور داشت.

17 سیاستمدار زن و وزیر کشور سابق فرانسه، روز گذشته مبارزه جدیدی را بر ضد آزار  و اذیت جنسی زنان در جامعه و در عرصه سیاست آغاز کردند.

این زنان سیاستمدار فرانسوی عبارت "هرگز سکوت نخواهیم کرد" را شعار مبارزه خود قرار دادند.

"کریستینا لاگارد" -- رئیس صندوق بین المللی پول -- و سایر زنان سیاستمدار فرانسه، بیانیه‌ای را درباره این مبارزه در روزنامه "ژورنال دو دیمانش" منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: "با آزارو اذیت جنسی در جامعه و به خصوص دنیای سیاست مبارزه می کنیم."

این اقدام بانوان سیاستمدار فرانسه در پاسخ به استعفای "دنی بوبن" – نائب رئیس مجلس ملی این کشور-- صورت گرفت که پس از انتشار اخباری مبنی بر فساد اخلاقی اش، مجبور به کناره گیری از سمتش شد.

چندی پیش نیز دو خبرنگار کتابی را درباره وقایع پیش آمده در قصر الیزه منتشر کردند. نویسندگان این کتاب از رفتار وقیحانه یک وزیر فرانسوی با یک بانوی خبرنگار در جریان یک همایش پرده برداشتند. در این کتاب به اسم وزیر خطا کار اشاره ای نشد، ولی رسانه های فرانسوی اعلام کردند فرد مورد نظر "میشل سابین" -- وزیر دارایی این کشور -- است. 

سابین در روز چهارشنبه گذشته اعتراف کرد رفتار او با یک زن خبرنگار در جریان همایش نامناسب بوده است ولی نیت منفی نداشته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار