صدور خدمات فنی مهندسی الویت نخست الجزایر برای همکاری با ایران

رئیس کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه صدور خدمات فنی مهندسی الویت نخست الجزایر برای همکاری با ایران است گفت: امیدواریم با تبادل هیئت های تجاری بین دو کشور بتوانیم بستر را برای توسعه اقتصادی هموار سازیم.

خدمات فنی مهندسی الویت نخست الجزایر به همکاری با ایرانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی‌الله افخمی‌راد رئیس کل سازمان توسعه تجارت در نشست مشترک تجار و بازرگانان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری الجزایر اظهار داشت: توسعه همکاری‌های دو کشور بدون تلاش و کوشش‌های سفرای دو کشور امکانپذیر نخواهد بود و همچنین حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی دو کشور در این نشست ظرفیت‌ها و راهکارهای توسعه همکاری تجاری و اقتصادی دو کشور را فراهم می کند.

وی در ادامه اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های پس از انقلاب با اتکا به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طبیعی و انسانی و با پشت سرگذاشت جنگ 8 ساله همچنین با وجود فشارها و تحریم‌های ظالمانه در حال حاضر یکی از قدرت‌های مهم و اثرگذار سیاسی اقتصادی و علمی و صنعتی منطقه‌ای و بین المللی است.

افخمی‌راد با بیان اینکه در سال‌های گذشته زمینه‌ها و فرصت‌های همکاری بسیاری میان دو طرف مورد شناسایی قرار گرفته است گفت: حوزه‌های همکاری در بخش انبوه سازی مسکن و صنایع مرتبط با صنعت ساختمان، محصولات کشاورزی زیرساخت‌ها مانند راه، پل، پالایشگاه، نفت، گاز و پتروشیمی از مهمترین زمینه‌های همکاری محسوب می شوند که ایران در تمامی این زمینه‌ها از تجربه و تکنولوژی پیشرفته و نیروی متخصص برخوردار است.

وی همچنین افزود: ایران با تولید ناخالص داخلی به ارزش 876 میلیارد دلار و تولید افزون بر 150 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در رتبه نخست تا هفتم جهان قرار دارد و رتبه چهارم را از حیث تنوع تولیدات کشاورزی در سطح جهان به خود اختصاص داده است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت در ادامه عنوان کرد: ظرفیت‌های معدنی و صنعتی ایران نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، وجود بیش از 5 هزار و 600 معدن و استخراج بیش از 43 میلیارد تن مواد معدنی در قالب 108 نوع ماده و فعالیت بیش از 85 هزار بنگاه صنعتی با دارا بودن تنوع و ظرفیت گسترده تولیدی بیانگر گستردگی و تنوع بخش صنعت و معدن کشور است.

وی با اشاره به بخش خدمات فنی و مهندسی کشور بیان کرد: در این بخش نیز در طول سال‌های اخیر بیش از 360 پروژه خدمات فنی و مهندسی را در 48 کشور جهان با ارزشی بالغ بر 14 میلیارد دلار با موفقیت به مرحله اجرا در آمده است. همچنین کشور الجزایر در راس برنامه‌های توسعه روابط اقتصادی و تجاری در این زمینه قرار دارد.

افخمی‌راد در پایان تاکیدکرد:  امیدواریم تبادل هیئت‌های تجاری دو کشور بتواند هرچه سریع‌تر در زمینه مرتفع نمودن موانع و ایجاد زیرساخت‌های مناسب مانند برقراری خطوط حمل و نقل هوایی و دریایی ایجاد روابط بانکی مناسب و تاسیس مراکز تجاری و تسهیل صدور برای  تجار و فعالان اقتصادی طرفین موفق عمل نموده باشد تا شاهد رشد سریع مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور در آینده نزدیک باشیم. 

انتهای پیام /

برچسب ها: الجزایر ، همکاری ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار