چرا گفتن دوستت دارم برای برخی افراد سخت است؟

ابراز علاقه و احساس به عزیزان باعث دلگرمی و ایجاد نشاط و انگیزه درمحیط خانه می شود.

مهدی امامی روان شناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلایل سخت بودن ابراز علاقه برای برخی افراد، گفت: توانایی ابراز علاقه و احساس نسبت به دیگران در همه یکسان نیست و نسبت به شخصیت افراد می تواند کاری آسان یا سخت باشد.

وی ادامه داد: برخی افراد به دلیل خجالتی بودن نمی توانند احساساتشان را به صورت کلامی با دیگران به اشتراک بگذارند و همواره از ابراز آن خودداری می کنند.

امامی اضافه کرد: عامل دیگر عدم ابراز احساسات می تواند ریشه در شخصیت درونگرای فرد داشته باشد. معمولا افراد درونگرا به راحتی نمی توانند احساس واقعی شان را به اطرافیان ابراز کنند و منویات قلبی خود را پنهان می کنند.

این کارشناس تصریح کرد: برخی دیگر از افراد به دلیل اینکه از کودکی یاد نگرفته اند که چگونه عواطفشان را نشان دهند در بزرگسالی نیز با این مشکل مواجه می شوند و  همواره از پنهان کردن احساساتشان رنج می برند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ابراز علاقه به عزیزان و پدر و مادر باعث دلگرمی و ایجاد نشاط  در محیط خانه می شود، گفت: روش های متفاوتی برای غلبه بر این حالت وجود دارد . در نخستین گام فرد باید تصمیم بگیرد ترس یا خجالت خود را کنار گذاشته و دیگران را از احساس واقعی خود مطلع کند.

این کارشناس بیان کرد: والدین باید، از دوران کودکی به فرزندانشان بیاموزند که در موقعیت های مناسب به خانواده و عزیزانشان به صورت کلامی بگویند که دوستشان دارند، چون اگر این آموزش ها صورت نگیرد ممکن است فرزندانمان در  آینده در زندگی شخصی و زناشویی  دچار مشکل شوند و سوء تفاهماتی در روابطشان به وجود آید.

امامی در پایان گفت: گفتن دوستت دارم به اعضای خانواده  محدود به زمان و مکان خاصی نیست اما مراسم یا مناسبت های خاص مثل روز تولد یا سالگرد ازدواج می تواند بهترین فرصتی باشد که مستقیم و به صورت کلامی به عزیزانمان بگوییم که چقدر دوستشان داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار