سکوت چین در پنجاهمین سالگرد انقلاب فرهنگی این کشور

دولت چین تصمیم گرفته است در خصوص پنجاهمین سالگرد انقلاب فرهنگی این کشور، سکوت اختیار کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت گاردین؛ در حالی که پنجاهمین سالگرد انقلاب فرهنگی چین در حال گذر است، دولت این کشور تصمیم گرفته در خصوص آن سکوت کامل اختیار کند.

در تاریخ 16 مه سال 1966، یک سند کمونیستی هشدار داد که برنامه ریزان ضد انقلابی در صدد تصاحب دولت و به دست آوردن قدرت هستند. پس از این واقع، دوره ای خونین در تاریخ چین آغاز شد. دوره ای که تنها با مرگ "مائو" در سپتامبر 1976 به پایان رسید. با این حال روزنامه های چینی امروز اشاره ای به این رخداد نکردند.

 روزنامه حزبی "گلوبال تایمز" در مورد این واقع هیچ مطلبی منتشر نکرد و در ازای آن به گزارشی از فعالیت های بازپس‌گیری زمین در دریای چین پرداخت. در حالی که داستانی در خصوص دونالد ترامپ در این نشریه یافت می شد، در هیچ کجای آن اثیری از نام مائو به چشم نمی خورد.

هیچ برنامه رسمی یادبودی نیز از سوی رسانه های چینی گزارش نشده است و دانشگاهیان این کشور از صحبت در خصوص این دوره حساس منع شده اند.

تنها در هنگ کنگ، که آزادی سیاسی بیشتری به سایر چین در اختیار دارد، به این واقعه دردناک اشاره شده است.

در مطلبی در روزنامه "ساوث چاینا مورنینگ پست" نوشته شده: پنجاه سال پس از این واقعه، حزب نتوانسته هیچ عدالتی در خصوص آن اجرا کند. اگر حزب کومونیست نمی تواند حقیقت را درباره گذشته اش ارائه دهد، چطور می تواند راه صحیح آینده را تشخیص دهد؟"

نیم قرن پس از آغاز خشونت بار انقلاب فرهنگی در پکن، تحلیلگران هنوز در حال بررسی عواقب آن درباره کشور چین هستند.

در همین حال طرفداران مائودر بخش های مختلف چین با برگزاری گردهمایی، حمایتشان را از دوره انقلاب فرهنگی اعلام کرده اند. آن ها می گویند دولت چین نقش انقلاب فرهنگی را کمرنگ کرده است.

در همین حال یک تحلیلگر انقلاب فرهنگی اظهار کرده است چنین افرادی نباید اجازه داشته باشند به انکار خونریزی ادامه دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار