اهواز،

مظلوم شدن بحث مطالعه در کشور

معاونت فرمانداری اندیمشک گفت :هر چه در راه کتاب و کتابخوانی هزینه شود، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است که نتیجه آن را در فرهنگ عمومی مردم مشاهده می کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیر حمزه بزرگی نیا در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید افزود: بحث مطالعه در کشور مظلوم واقع شده است و هر چند که شهرداری ها در سال 94 از سهم 0/5 درصد به کتابخانه های عمومی کمک های قابل قبولی کرده اند ولی دولت می بایست در این حوزه تلاش بیشتری نماید.

رئیس شورای اسلامی شهر نیز در این زمینه گفت: توجه به بحث آموزش و فرهنگ عمومی جزء وظایف ذاتی شورای شهر است. سید سام حسینی افزود: شهرداری اندیمشک جزء شهرداری های بدهکار است که هم به اشخاص و هم به شرکت ها بدهی دارد اما با این حال در دوره چهارم شورای شهر مبلغ 1/550/000/000 ريال صرف پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها کرده است.

شهردار اندیمشک نیز در این جلسه به ارائه گزارشی درباره پرداخت مطالبات کتابخانه ها در سال 94 پرداخت.
مهندس محمدرضا پاپی گفت: ایجاد معاونت فرهنگی در شهرداری از اقدامات دوره اینجانب است و با اینکه انتظارات از شهرداری بسیار بالاست مجموعه شهرداری به عنوان یار مهربان کتابخانه ها در هر کجا که توانسته کوتاهی نکرده است.

هرمز بهاروند بخشدار بخش مرکزی نیز با اشاره به اینکه انشاءالله بزودی شاهد ساخت و ساز کتابخانه عمومی شهدای شهر آزادی می باشیم که به همین منظور زمینی به مساحت 1500 متر مربع در شهر آزادی برای ساخت کتابخانه در نظر گرفته شده است و با تخصیص بودجه از محل اعتبارات ماده 180 نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک شاهد شروع روند ساخت و ساز آن باشیم.

رئیس اداره کتابخانه ای عمومی شهرستان اندیمشک در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد کتابخانه های عمومی اندیمشک در 2 ماه گذشته و برنامه های آتی پرداخت.
مسلم میرزاوند گفت: سیاست نهاد کتابخانه ها در سال 95 بر بحث گسترش کتابخوانی در سطح جامعه و تبدیل کتابخانه ها به پاتوقی برای دوستداران علم و فرهنگ است که امیدواریم در این راستا عملکرد مناسبی به همشهریان خود ارائه دهیم.

وی برنامه های کتابخانه های عمومی در ماه های آینده را برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، نشست های تخصصی و عمومی کتابخوان بر مبنای دستورالعمل جدید نهاد کتابخانه های عمومی کشور، برگزاری مسابقات فرهنگی چون خلاصه نویسی، نقاشی و ... ، برگزاری نمایشگاه پوستر مهدویت، مسابقه زندگینامه امام خمینی (ره) مصادف با رحلت امام امت و مسابقه کتابخوان رضوی برشمرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.