آبادان؛

وجود سه هزار فعال قرآنی در آبادان

آبادان ۳هزار فعال قرآنی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛عضو شورای اسلامی شهر آبادان گفت: از این تعداد یک هزار نفر حافظ ۲۰ جزء قرآن هستند که اکثرشان از خواهران هستند.

شجاع زویدات افزود: بیش از یک هزار نفر حافظ زیر ۲۰ جزء قرآن هستند ضمن آنکه یک هزار نفر هم مدرس و قاری قرآن هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ گروه تواشیح ممتاز کشوری در آبادان داریم، گفت: گروه تواشیح باقرالعلوم از جمله این گروههاست که سه نفر از آنان به نام های سعیدی زاده، بغلانی و مشعلی در حادثه منا (سال گذشته) شهید شدند.

مدیر موسسه جامعه القرآن آبادان و مسئول امور قرآنی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: در زمان حاضر ۵۰ موسسه و مهد قرآنی در سطح شهر فعالیت دارند که بسیاری از آنان قابلیت های فرآوانی برای ارائه در سطح کشور دارند.

زویدات گفت: با توجه به فعالیتهای انجام شده در زمینه قرآن سال گذشته منطقه آزاد اروند در میان سایر مناطق آزاد، تجاری و صنعتی کشور جایگاه نخست را از آن خود کرد.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاریهای قرآنی با شورای قرآنی شهر بصره از برپایی محافل مشترک انس با قرآن، مسابقات مشترک قرآنی، نشستهای تخصصی قرآنی و آموزشی، برپایی دوره های آموزشی تخصصی مشترک، تاسیس دارالقرآن مشترک و تبادل مدرس و اساتید قرآنی در جهت ارائه آموزشهای قرآنی به عنوان مفاد اصلی این تفاهمنامه نام برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.