یزد؛

اجرای روکش آسفالت سرد و نازك در راه های استان

اجرای آسفالت میکروسورفیسینگ روشی جدید در روکش آسفالت است که برای نخستین بار در استان، درشهرستان تفت اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدير ساخت و توسعه راه های اداره كل راه و شهرسازی،گفت: در سال جاری اداره كل راه و شهرسازی استان يزد برنامه ريزي مناسبی را درجهت تحقق شعار سال، اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل انجام داده است تا با بكار گيری توان فنی و علمی پرسنل، پيمانكاران، مشاوران خود و استفاده از تكنولوژی های نوين در ساخت و نگهداری راهها، كيفيت ساخت جاده ها را افزايش داده و هزينه های اجرايی، بخصوص هزينه های نگهداری راهها را كاهش دهد.

وی افزود: يكی از اين روش های نوين و كم هزينه اجرای آسفالت نازك ميكروسرفيسينگ می باشد. اين آسفالت مخلوطی ازمصالح سنگی ،قیراصلاح شده وسیمان و آب است که به صورت سرد دوغاب شده و در سطح راه پخش می گردد. ضخامت این آسفالت حدود یک سانتیمتر بوده و ازکیفیت بالايی برخورداراست . يكی از مزيت های اين آسفالت مزيت زيست محيطی آن است در اين روش از قيرآبه يا امولسيون اصلاح شده استفاده می شود كه به همين دليل آلودگی زيست محيطی آن بسيار كم خواهد بود.

محسن صادقيان افزود: در حال حاضر اين عمليات در محور نصرآباد ندوشن بطول ۱۱ كيلومتر در شهرستان تفت در دست اجرا است و برای اين پروژه بالغ بر ۳۰۰۰ ميليون ريال هزينه خواهد شد.
 
 مدير ساخت و توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازی استان يزد، خاطر نشان كرد: هزينه اجرای این روکش آسفالت در مقايسه با آسفالت های گرم معمولی ،در راههای کم ترافیک پنجاه درصد كمتر خواهد بود كه فرصت بسيار مناسبی است كه اين روش را در كنار روش آسفالت حفاظتي چيپ سيل در راه های روستايی و راه های فرعی و اصلی استان، استفاده نماييم .

اين مقام مسئول درپايان تاكيد داشت: هم اکنون دو هزارو دویست و پنجاه کیلومترراه روستایی دراستان یزد وجود دارد که حدود هفتاد درصد آن نیاز به روکش وبهسازی دارد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.