لاریجانی در نشست حزب اعتدال و توسعه با منتخبان مجلس دهم:

دولت یازدهم از نظرقانون‌گرایی نسبت به دولت قبل بسیار بهتر بود

رییس مجلس گفت: یکی از مشکلات مجلس و دولت این است که در غیبت احزاب، نماینده ها به صورت مستقل و با انبوهی از وعده‌ها وارد مجلس می شوند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی در نشست حزب اعتدال و توسعه با منتخبان مجلس دهم به مساله اخلاق در ایران اشاره کرد و گفت: سقراط حکیم سالها قبل ایران را یکی از اخلاق‌مند ترین کشورهای دنیا معرفی کرده است اما متاسفانه در سالهای اخیر توجه به اخلاق در جامعه ایرانی به شدت کاهش یافته است .

رییس مجالس هشتم و نهم گفت: یکی از مشکلات مجلس و دولت این است که در غیبت احزاب، نماینده ها به صورت مستقل و با انبوهی از وعده‌ها وارد مجلس می شوند اما به مرور که نمی‌توانند به وعده‌های خود عمل کنند با دولت اختلاف پیدا می کنند چرا که بودجه دولت محدود است .

لاریجانی با بیان اینکه طرح آمایش باید مورد توجه قرار بگیرد و ظرفیت ها و توانمندی های هر استان برای سرمایه گذاری های صنعتی و تجاری و غیره مشخص شود، اظهارکرد: اگر چشم انداز هر منطقه از کشور معلوم باشد این اختلاف ها پیش نخواهد آمد و مردم هر منطقه می‌دانند که چه چشم انداز سیاسی و اقتصادی و اجتماعی خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه دولت فعلی چه از نظر قانونی گرایی و چه از نظر تعامل رابطه بسیار بهتری با مجلس داشته است از دولت و از محمدباقر نوبخت به صورت ویژه تشکر کرد و گفت: انتظار نمایندگان همین است که با آنها مشورت شود.در همین چند روز نمایندگان خوزستان گله داشتند که در انتخاب استاندار جدید با آنها مشورت نشده و من این مساله را به آقای رحمانی فضلی منتقل کردم.

علی لاریجانی در پایان تاکید کرد: امیدوارم این مجلس نیز به صورت مستقل به برنامه خود ادامه دهد و مستقل بودن مجلس مساله ای بود که در مجلس قبلی نیز بارها به آن تاکید کرده بودم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار