جنگ جهانی صفر چیست و کجا روی داده‌ است!

یک رسانه‌ غربی اعلام کرد که‌ جنگ جهانی صفر در ۳۲۰۰ سال پیش روی داده‌ است و این اولین درگیری جهانی مابین تمدن‌های بشری بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به‌ نقل از New Scientist، در تاریخ بشر جنگ جهانی دیگری در ابعاد جنگ جهانی اول و دوم روی داده‌ است و این پایگاه‌ علمی به‌ نقل از باستان‌شناسان غربی از این جنگ جهانی با عنوان جنگ جهانی صفر یاد کرده‌ است.

بر اساس این گزارش، بیشتر جنگ‌های بشری به‌ قصد تصرف روی داده‌ است و زمانی که‌ این موضوع بعدی بین المللی به‌ خود می گیرد، بشر به‌ صورتی خودکار در دو جبهه‌ مخالف صف کشی می کند و جنگی جهانی به‌ وقوع می پیوندند.

باستان‌شناسان غربی بر این اعتقادند که‌ پدیده‌ جنگ جهانی، برای اولین بار ۳۲۰۰ سال پیش روی داده‌ است و به‌ همین دلیل از این جنگ با عنوان جنگ جهانی صفر یاد می کنند.

یک باستان‌شناسان سوئیسی بر این اعتقاد است که‌ جنگ تروا که‌ در ترکیه‌ای امروزی روی داده‌ است اولین جنگ جهانی بشریت بوده‌ که‌ تمامی تمدن‌های بشری، در آن روزگار، درگیر این نبرد جهانی شده‌اند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته‌ جنگ تروا که‌ در ۳۲۰۰ سال پیش روی داده‌ است، در حقیقت نبردی جهانی بر سر تصرف ۳۴۰ معدن برنز در منطقه‌ آناتولی انجام شده‌ است. بر اساس این تحقیقات، در هر دو سوی این نبرد تنها دو دولت شهر کوچک یونانی سهیم نبودند و تمدن‌های کوچک در جنوب شرق آناتولی و فلات ایران و مصر و شاخ آفریقا هم در آن شرکت داشتند.

جنگ جهانی تروا که‌ نزدیک به‌ ۱۰ سال به‌ طول انجامید، چنین شایع است که‌ بر سر دختری به‌ نام هلن و ما بین دو دولت شهر یونانی روی داده‌ است، اما این باستان‌شناس سوئیسی بر این اعتقاد است که‌ اینگونه‌ نیست و معادن برنز در آناتولی و تصرف و تجارت این فلز گرانبها در آن زمان مهمترین علت این جنگ بوده‌ است و چون تمام تمدن‌ها در آن روزگار به‌ این معادن وابسته‌ بودند، در این جنگ سهیم بودند.

منبع: مهر

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.