اینجا هنر خودنمایی می‌کند

آثار گوناگونی از هنرمندان، پیشکسوتان گرفته تا جوانان در گالری ها و مراکز هنری شهر خودنمایی می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنرمندان گوناگونی از جوانان گرفته تا پیشکسوتان و نام آوران رشته های مختلف هنری این هفته هم به گالری ها و نگارخانه ها می آیند تا با آثارشان رنگ و بوی هنر را  در گوشه و کنار شهر پر کنند. یکی از این هنرمندان خسرو خسروی است که از 31 اردیبهشت به گالری آن می‌آید.

این هنرمند در مجموعه اخیر خود آثاری در قالب نقاشی و با عنوان «در خیابان‌های خیس» را به نمایش می‌گذارد.

برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانید تا 26 خرداد به گالری مذکور مراجعه کنید.

نگارستان آن 2

در گالری شماره دو این مجموعه آثار سوده داود با عنوان  «آلوِیز»  و در قالب نقاشی از 31 اردیبهشت تا 26خرداد به نمایش گذاشته می‌شود.


الکتروبریکلاژ

این عنوان نمایشگاهی است که از 31 اردیبهشت تا 10 خرداد در گالری ایده پارسی برگزار می شود.

در خصوص این مجموعه آمده است: عکاسی در گذر از فرآیند دیجیتالی‌شدن، با شرایط جدیدی مواجه بوده و تحولاتی گاه انفعالی و گاه انقلابی از سر گذرانده است. در جایی بحران واقعیت رخ‌داده در گفتمان این مدیوم، موثق ‌بودن و اعتبار عینی‌‌ عکس‌ها را خدشه‌دار کرده است و در جایی دیگر همین بحران واقعیت، آزادی و سیالیت بی‌مرزی به تصویر عکاسانه تزریق کرده و آن را از قلمروی «عکس» بسوی «فرا-عکس» و حتی «تصویر دیجیتال» سوق داده است. این موج بالاآمده از تحولات و بسط‌یافتگی‌های هیجانی و شورمندانۀ فرآیند دیجیتال، هنوز نتوانسته است در کرانه‌ای متعیّن و تعریف‌پذیر، صورت‌بندی گشته و آرام گیرد و همچنان بواسطۀ تجربه‌گرایی مستمر و گاه حتی رادیکالی، در جستجوی معنا یا معناهای جدیدی برای عکاسی است. 

«الکتروبریکُلاژ» تلاشی در جهت شکل‌دهی پروژه‌ای سرهم‌بندی‌شده از «عکس-تصویر» های دیجیتالی و چینش پازل‌هایی از تجربه‌گرایی در ساحت عکاسی و تصویرگری دیجیتال است. آثار این مجموعه برآنند تا با سویه‌های متکثر این تحول تکنیکی و ماهوی در عکاسی رویارو گردند و با نگرشی گاه انتقادی و گاه همسوگرانه، به دقت در آن بپردازند؛ مجموعه‌ای که از فرآیند دستکاری و دخل‌ و تصرف در تصویر عکاسانه تا برساختِ عکس و حتی شبیه‌سازی وانمودی آن را شامل می‌گردد. الکتروبریکُلاژ از منظری دیالکتیکی، از یک‌سو به ‌دنبال افزودن وجه عاملیّت و سوژگی به فرآیند عکاسی بوده و از دیگرسو، شاید به سوگ ازدست‌رفتنِ وجه پدیدارشناختیِ عکاسی پیشین نشسته است.
 

گالری سیحون

این گالری با آثاری در قالب نقاشی خط به استقبال هفته جدید می رود.

در این مجموعه آثاری با عنوان «خط سوم» از بهروز زیندشتی به نمایش گذاشته می شود که برای بازدید از آن می توانید تا 12 خرداد به این نگارخانه سر بزنید.

نگارخانه والی

نمایشگاهی با عنوان «آواز سکوت» در گالری والی برپا می شود.

در این نمایشگاه آثاری در قالب نقاشی از فرزانه آذر به نمایش گذاشته شده که از 31 اردیبهشت تا 13 خرداد قابل بازدیدند.

گالری هور

این نگارخانه آثاری از حسینعلی ذابحی را به نمایش گذاشته است.

ذابحی سبک‌های رئالیسم، آبستره، سورئالیسم و اکسپرسیونیسم را در کارهای خود به تصویر می کشد و این بار هم با آثار خود تا 13 خرداد در این مجموعه حضور دارد.


گالری نگاه 

مجموعه ای با عنوان «طبیعت بی جان ایرانی» از 31 اردیبهشت تا 26 خرداد در گالری نگاه به نمایش گذاشته می شود.

قالب آثار این مجموعه با تکنیک ترکیب مواد خلق شده اند و موضوع طبیعت بی جان را به تصویر کشیده اند.


نگارخانه مهروا

این گالری نمایشگاه گروهی را برپا می کند که در توضیح آن نوشته شده: 

این مجموعه که با موضوع « مهاجرت» گردآوری شده ، شامل  آثار ده هنرمند در مدیاهای مختلف است که به گفته ی کیوریتور این نمایشگاه هرکدام از این هنرمندان، خودشان به نوعی با مسئله مهاجرت درگیر بوده اند.

ایلیا تهمتنی  - بهار حمزه پور – مهرداد عمرانی – ابراهیم کاشانی – امیرعلی گلریز – ندا مرادی – ندا مرادی نظری – سولماز نباتی - محسن یزدی‌پور  – شیوا یغمایی از هنرمندان شرکت کننده در این پروژه  هستند و موزیک این نمایشگاه توسط مزدک منصوری و علیرضا عشقی انتخاب شده است.  
 

هدیه ای برای مادرم

گالری ویستا نمایشگاهی با عنوان هدیه ای برای مادرم را از جمعه به نمایش می گذارد.

در این مجموعه آثاری در قالب نقاشی از فرشته ستایش وجود دارد که تا 10 خرداد برقرار و پذیرای بازدید کنندگان است.


گالری اعتماد 2

کوروش آریش هنرمندی است که با آثار خود در قالب مجسمه به این گالری آمده است.

وی در بیانیه نمایشگاهش عنوان کرده: ذهنیت، انگاره ها و پدیده های بیشماری را وجود می بخشد. ذهنیتی نسبی که تغیّر آن با زمان و جایگاه متحد است.

در مجموعه حاضر، یک قالب با حفظ ماهیت بنیادیش، دستخوش دگرگونی‌هایی می شود و تجسمی از روزمرّگی ها را به نمایش می گذارد. ارائه ای محدود از بی نهایت هایی که توانسته اند به دایرۀ تغییر ناپذیری آن راه یابند.

این نمایشگاه تا 4 خرداد برقرار و پذیرای بازدیدکنندگان است.

علاوه بر این گالری کاوه با آثار  افسانه تائبی، نگارخانه احسان با نقاشی های رضا مهدیه مشاقی و فرهنگسراهایی چون ارسباران و مراکز دیگر هم با آثار نویی هنر را یادآوری می کند.


گزارش از: فاطمه شهدوست


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.