اهواز؛

بازسازی یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشكی اهواز

یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز در سه فاز بنیان، نشاط و ترمیم یادمان شهدا بازسازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز اظهار کرد:دانشگاه علوم پزشکی اهواز اولین دانشگاه دولتی میزبان شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس است كه به این امر افتخار می‌كند.

ساسان موگهی، با تاكید بر حفظ یاد و خاطره شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: به این منظور بنای یادمان شهدای گمنام این دانشگاه بازسازی خواهد شد.

موگهی ادامه داد: پس از تصویب طرح در شورای فرهنگی دانشگاه، کارشناسی ساختمانی توسط امور فنی انجام و تامین اعتبار شد و به زودی این پروژه در سه فاز اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز بیان داشت: فاز اول طرح با نام بنیان شامل مقاوم سازی سازه و چهارچوب بنای یادمان، تعویض کامل کاشی کاری‌ها(گنبد و ستون‌ها) و استفاده از نمای کاشی‌کاری جدید، تعمیر داخلی سقف(گنبد) و بازسازی در جهت جلوگیری از نفوذ آب، تعریض مساحت کف یادمان به شعاع حداقل یک متر و نیم در هر طرف و ساخت پله‌های جدید در اطراف آن، تعویض سنگ کف یادمان، تعویض سنگ مزار شهدای گمنام، تعریض سرتاسری راهروهای ورودی یادمان از حدود ۵/۲ متر به ۶ متر، نصب نورپردازی جدید در راهرو، اطراف و درون بنای یادمان، اتصال سیستم سرمایشی و گرمایشی مرکزی به یادمان و به صورت استاندارد در جهت جلوگیری از اتلاف انرژی است.

موگهی فاز دوم طرح را که با عنوان نشاط نام دارد شامل ایجاد تو رفتگی در جدول و پیاده روی کناری بلوار اصلی، ساخت سکوی مسقف، ساماندهی و زیباسازی فضای سبز اطراف یادمان دانست.

وی فاز فرهنگ را آخرین مرحله از ترمیم یادمان شهدای دانشگاه عنوان کرد و افزود: در این مرحله تحدید فضای پشت یادمان، اجرای سنگ فرش سرتاسری در فضای مشخص شده، اجرای حوض و آب نمای مرکزی و سرتاسری با طرح اسلیمی در فضای مشخص شده، ایجاد فضای سبز(مصنوعی و طبیعی) و نصب میز و صندلی‌های چوبی با فاصله‌های مشخص در حاشیه‌های فضای در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.