گسترش روابط تجاری و اقتصادی ایران و کرواسی

رئیس اتاق ایران گفت: سفر رئیس جمهور کرواسی برای همکاری‌ها و اجرای برنامه‌های مشترک از جمله گسترش روابط سیاسی و اقتصادی بسیار موثر خواهد بود.

تلفنی//گسترش روابط تجاری و اقتصادی ایران و کرواسیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست تجار ایرانی و هیئت کرواسی با اشاره به نکاتی در خصوص روابط دو کشور و فرصت‌های فی ما بین اشاره کرد و گفت: کرواسی طی چند سال اخیر نسبت به گسترش روابط دو جانبه سیاسی و اقتصادی با ایران از خود اشتیاق نشان داده و می‌توان گفت که ایران و کرواسی حتی در زمان تحریم‌ها نیز روابط خوبی با یکدیگر داشتند و این روابط همواره مبتنی بر احترام و درک متقابل بوده است.

وی افزود: بدون تردید سفر رئیس جمهور و هیئت بلند پایه همراه ایشان برای ادامه همکاری‌ها و اجرای برنامه‌های مشترک از جمله گسترش روابط سیاسی اقتصادی علمی و فرهنگی بسیار موثر خواهد بود.

جلال‌پور با اشاره به اینکه هم اکنون و در دوران  پسابرجام ظرفیت‌های بالقوه بسیار وسیع و متنوع برای همکاری میان دو کشور است بیان کرد: چشم‌انداز روشن و امیدبخشی در انتظار روابط ایران و کرواسی است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: زمینه‌های گسترش روابط دو بین دو کشور در کشتی‌سازی، داروسازی و بسیاری از بخش‌های اقتصادی وجود دارد که امروز تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص امضا کرده‌ایم.

جلال‌پور ادامه داد: مردم ایران احترام ویژه‌ای برای فرهنگ مردم کرواسی قائل هستند و از طرفی ایران نمی‌خواهد در روابط آینده با کرواسی صرفا بر مقوله اقتصاد تمرکز داشته باشد بلکه ما به دنبال توسعه روابط فرهنگی، علمی، تکنولوژیکی، دانشگاهی و گردشگری نیز هستیم که می‌تواند نقش بسزایی در افزایش همکاری‌ها داشته باشد.

رئیس اتاق ایران بیان کرد: امیدواریم در آینده باز هم شاهد حضور هیئت‌های تجاری و اقتصادی از کرواسی و ترجیحا به صورت گروه‌های تخصصی با نگاه سرمایه‌گذاری مشترک در ایران باشیم.

جلال‌پور در پایان تصریح کرد: در واقع بایستی روی آینده روابط متمرکز شد تا بتوان با استفاده بهینه از فرصت‌های جدید نقشه را مناسبی را برای روابط و همکاری‌ها که دربردارنده منافع مشترک باشد تعریف و تدوین کرد و حال در این راستا سفر رسمی رئیس جمهور کرواسی فرصت مغتنمی خواهد بود و می‌تواند فصل جدیدی در روابط بین دو کشور بگشاید.


***گسترش همکاری‌های ایران و کرواسی در ازای حل موانع

 محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن تجارت در نشست تجار ایرانی و هیئت کرواسی اظهار داشت: سفر رئیس جمهور کرواسی و هیئت بلند پایه همراه ایشان شروع جدیدی برای همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور است و با توجه به انکه در گذشته به سبب برخی مسائل سیاسی در زمینه‌های اقتصادی و تجاری همکاری غیرقابل قبولی داشته‌ایم امیدواریم از این به بعد با پیگیری بخش خصوصی و رئیس اتاق ایران موانع پیشروی تجار برداشته شود.

وی افزود: بنده قول می‌دهم که همکاری‌های لازم در زمینه تجاری مشترک، فنی مهندسی و ... در خصوص رفع موانع توسعه روابط با دوستان داشته باشم.



انتهای پیام/

برچسب ها: اتاق ، بازرگانی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار