اصفهان؛

تاسیس شبکه شورای عالی انجمن های دوستی در منطقه فرهنگی کاشان

شبکه شورای عالی انجمن های دوستی در منطقه فرهنگی کاشان همزمان با فصل گلچینی و آیین گلابگیری در خانه عامری های کاشان تاسیس شد.

 نماینده منطقه فرهنگی کاشان، عصر امروز در حاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت:  این شبکه  با حضور فعالیت های فرهنگی ،اجتماعی و زمینه سازی برای فعالیت های اقتصادی و بازرگانی بین المللی، با همکاری انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها تاسیس شد.

مجتبی حمیدی، افزود: تلاش برای زمینه سازی حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی، جهت سرمایه گذاری در صنعت پرسود گردشگری منطقه کاشان ،به‌ویژه احیای خانه های تاریخی منطقه کاشان از اولویت های پیگیری  در شبکه شورای عالی انجمن های دوستی در منطقه فرهنگی کاشان است.

وی با اشاره به اینکه منطقه فرهنگی کاشان  شامل شهرهای کاشان،نیاسر،نراق ،قمصر،جوشقان، کامو،نطنزو بادرود،آران و بیدگل، نوش آباد و مشکات است تصریح کرد:معرفی منطقه فرهنگی کاشان به ملتهای دنیا بعنوان یکی از قدیمی ترین مناطق متمدن جهان ازدیگر اهداف تاسیس این شبکه است.

نماینده منطقه فرهنگی کاشان، با اشاره به حضور نشست سفرای کشورهای خارجی در ایران، روسا و مسوولان فرهنگی عضو شبکه شورای عالی انجمن های دوستی ایران با کشورهای جهان در قمصر پایتخت گل و گلاب ایران افزود:این نشست با حضور رواسای انجمن های دوستی ایران با دیگر کشورها و سفیران کشورهای خارجی مقیم ایران و مدیران محترم نهاد های منطقه برگزارشد .

حمیدی گفت:کاشان با توجه به استعدادهای چند وجهی در زمینه گردشگری و داشتن پتاسیل های موجود برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی، به هدف اول سرمایه گذاری تخصصی گردشگری تبدیل شده است.

وی اظهارداشت:جاذبه های گردشگری اقلیمی، عمومی، تخصصی، مذهبی و آیینی و این منطقه را تاکید کرد و گفت: جاذبه های گردشگری اقلیمی در کاشان موقعیت جغرافیایی آن از کویر تا کوهستان با وجود رشته کوههای بهم پیوسته ،چشمه ها،گلستان های گل محمدی، باغ های پربار، دشتها، کویر و دریاچه نمک است.

 حمیدی، جاذبه های گردشگری عمومی کاشان را شامل آب و هوا و خاک حاصل خیز در تولید انواع محصولات و میوه های نوبرانه مطرح در ایران به‌ویژه گل گلاب و گیاهان دارویی با تنوع بیش از40 نوع  برشمرد.

 وی جاذبه های گردشگری تخصصی با میراث فرهنگی و خانه های تاریخی ، گردشگری مذهبی و آیینی ،ستاره شناسی و نجوم را تاکید کرد و گفت:در این نشست سفیران کشورهای رومانی، کره جنوبی، ژاپن، صربستان، نیوزیلند، بلغارستان و افغانستان به همراه 36 نفر از رئیسان انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها روز چهارشنبه از موزه گل و گلاب قمصر، گلستان گل محمدی پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان و کارگاه های گلاب گیری قمصر بازدید کردند.

شایان ذکر است: انجمن های دوستی، سازمانی مردم نهاد است که با هدف تحکیم و گسترش روابط دوستانه و پیشبرد اهداف مشترک در زمینه های فرهنگی، علمی، فنی، ادبی، هنری، اجتماعی و اقتصادی بین ملت ایران و سایر کشورهای عضو ملل متحد تشکیل شده است. 

موسسه شبکه شورای عالی هماهنگی انجمن های دوستی ایران و سایر کشورها با هدف کمک به تحقق آرمان ها و چشم اندازهای نظام جمهوری اسلامی در عرصه روابط بین الملل، به همت جمعی از پیشکسوتان عرصه سیاست و فرهنگ در سال 1384 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات تجاری تهران به ثبت رسید.

بیش از 70 انجمن دوستی از کشورهای مختلف عضو شبکه شورای عالی انجمن های دوستی ایران و سایر ملل هستند.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.