از قدم زدن در شب‌های بارانی تا گردشی در شمال غربی دربند +تصاویر

پیشنهاد آخر این هفته از نقاشی‌های بارانی یک هنرمند و وجود آبشاری در شمال غرب دربند می‌گوید.

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.


فیلم سینمایی آخر هفته:

آخر هفته شد و نوبت به پیشنهادهای آخر هفته فرهنگی رسید که در بخش سینمای این هفته می‌توانیم به فیلم «دلبری» ساخته سید جلال دهقانی اشکذری اشاره کنیم. فیلمی که با چند جمله یا بهتر است بگوییم، دیالوگ نوشته شده است. شاید بدین گونه سعی بر گره زدن فیلم به مخاطب داشته است.

از قدم زدن در شب‌های بارانی تا گردشی در شمال غربی دربند

«دلبری»، دومین فیلم بلند سینمایی سيدجلال اشكذری بعد از «خانه‌ای کنار ابرها» است که سید محمود رضوی تهیه کنندگی آن را برعهده دارد.

در این فیلم بازیگرانی چون هنگامه قاضیانی، آتیلا پسیانی، عباس غزالی، محمدرضا شیرخانلو، مهسا هاشمی، مهدی عطاران به ایفای نقش می‌پردازند.


تئاتر آخر هفته:

«زمین صفر» نمایشی است که این هفته یک شب از فروش بلیط‌هایش را برای حمایت از انجمن مبتلایان به ایدز اختصاص داد و در این مدت اجرا توانسته چشم مخاطبان زیادی را به نمایش خود جلب کند.

از قدم زدن در شب‌های بارانی تا گردشی در شمال غربی دربند

روایتی از «زمین صفر»

ما عادت کرده‌ايم که زندگی بر وفق مرادمان نباشد. هرجای دنيا که باشی جبر جغرافيايی گريبان گيرت می‌شود. ما می‌خواستيم کمی بيشتر، کمی بهتر زندگی کنيم. ما فقط همديگر را داشتيم بدون سقفی، بدون تکيه گاهی. اميد تنها دارايی‌مان بود. 

گفتنی است نمایش «زمین صفر» به کارگردانی ماهانا نریمانی در سالن استاد مشایخی روی صحنه می رود.


کتاب آخر هفته:

چقدر خوب می‌شود که تمام اشعار پاییزی از دیرباز تا کنون کنار هم در یک کتاب قرار بگیرند. نشر پوینده این اتفاق را میسر کرده و چنین کتابی را برای مخاطبانش گردآوری کرده است.

پوران فرخزاد، شاعر که در اینجا به عنوان یک گزینشگر عمل کرده است، کوشیده است با گردآوری اشعار خزانیِ شاعران پارسی‌گوی چه پیشینیان و چه کنونی در دفتر «از پائیز ...»، مخاطبش را نیز تا حد ممکن با دیدگاه‌های آنها آشنا کند.

از قدم زدن در شب‌های بارانی تا گردشی در شمال غربی دربند

از جمله شاعران مطرحی که در این مجموعه، شعرهای خزانیِ آنها آمده، می‌توان به فرخی سیستانی، منوچهری دامغانی، نصرت رحمانی، قیصر امین‌پور و ... اشاره کرد.

کتاب ۴۳۰ صفحه‌ای «از پائیز ...» با بهای ۲۸ هزار تومان راهی کتابفروشی‌ها شده است.


گالری آخر هفته:

همیشه باران و قدم زدن در هوای بارانی آن هم با سوسوی نور کوچه و پس کوچه ها فانتزی‌های خودش را داشته، اما گاهی این اتفاق ممکن است به این زودی‌ها به تحقق نرسد. در این فصل با رفتن به گالری که نقاشی از این شب‌ها داشته باشد، می تواند آدم را به دنیای خیال و آرزوها ببرد.

 گالری «آن» این هفته میزبان  خسرو خسروی شده و آثار وی را در معرض دید مخاطبان قرار داده است.


آخر هفته کجا بریم؟

دهستان پس قلعه و آبشار سوتک تهران

آبشار سوتک در شمال غربی دربند و در نزدیکی دهستان پس قلعه در مسیر کوهنوردی شیرپلا و در امتداد مسیری است که آبشار اوسون واقع شده است. دهستان پس قلعه در انتهای منطقه ییلاقی سربند و دربند و در دو کیلومتری شمیران قرار دارد.

روستای دهستان در دره‌ای پر آب قرار گرفته که هر هفته میزبان گردشگران و کوهنوردان است.

از قدم زدن در شب‌های بارانی تا گردشی در شمال غربی دربند

از مهمترین کوه‌های این منطقه می‌توان به بند یخچال اشاره کرد. این کوه که سال‌ها قبل بر اثر رانش زمین، در میان یک صخره بزرگ ایجاد شده است، محوطه‌ای وسیع در شرق دره آبشار پس قلعه است که سنگ های بسیار بزرگی در اطراف آن پراکنده است.


گزارش از: نیلوفر جوانشیر


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار