نیوزویک: توافق هسته ای ایران، در خطر فروپاشی

به نوشته نیوزویک، با گذشت شش ماه از امضای توافقنامه هسته ای ایران، احتمال فروپاشی آن هرچه بیشتر افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه نیوزویک در گزارشی نوشت: برای بیش از یک دهه، لباس های قدیمی، لوازم آرایشی و اجناسی با ارزش کمتر 100 دلار، تنها محصولاتی بودند که از ایران وارد آمریکا می شدند. اما با اجرای توافق هسته ای، این کشور موفق شد صادرات فرش های معروف و پسته خود را به آمریکا دوباره آغاز کند. ایرانی ها با بهبود صنعت نفت و دستیابی به میلیون ها دلار درآمد فریز شده در بانک های آمریکایی، در انتظار بهبود وضع اقتصادی بودند. مسئولان آمریکایی نیز به تهران اطمینان داده بودند که پس از امضای برجام سرمایه گذاران به این کشور باز خواهند گشت و ایران از انزوا خارج می شود. وندی شرمن در سال 2014 در این باره گفت: "پس از این که ما تحریم های اصلی را لغو کنیم، جهان به سوی ایران سرازیر می شود."

امروز، پس از گذشت نزدیک به شش ماه از اجرای توافق هسته ای، ایران هنوز در انتظار امتیازهای وعده داده شده است. تهران هنوز نمی تواند به بخش اصلی 100 میلیارد دلار سرمایه خود در کشورهای خارجی دست یابد. دلیل اصلی آن نیز قوانین آمریکا است که در توافق هسته ای مطرح نشده بودند. بانک های اروپایی و آسیایی نگران هستند در صورت تبادلات با ایران، به صورت ناخواسته قوانین آمریکا را نقض کنند و مشمول جریمه های سنگین این کشور شوند. تهران در این خصوص بسیار ناراضی است و اظهار کرده واشینگتن مانع ورود ایران به اقتصاد جهان شده است.

ایران خواستار کمتر شدن این تحریم ها است؛ اما این اقدام نیازمند تصمیم گیری کنگره است. با توجه به روند انتخابات ریاست جمهوری و علاقه انک اعضای کنگره به توافق هسته ای، می توان گفت این اتفاق در آینده نزدیک رخ نخواهد داد. بسیاری از قانون گذاران حتی در تلاش هستند ایران را به دلیل آزمایش های موشکی تحت تحریم های بیشتری قرار دهند.

تهران و واشینگتن هردو اصرار دارند که به توافق هسته ای پایبند هستند؛ اما نگرانی های ایران زمانی مشخص شد که ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، به آمریکا سفر کرد. وی در این سفر در جلساتی با مقامات صندوق بین المللی پول و بانک جهانی شرکت کرد و خواستار لغو تحریم ها شد. سیف اظهار کرد آمریکایی ها باید برای پایبندی به وعده هایشان هر آنچه لازم باشد را انجام دهند.

شاید بزرگ ترین عامل محدودیت تجارت را بتوان قانون محدودیت استفاده از دلار در تبادلات ایران دانست. ایران در حال حاضر نمی تواند حتی به صورت غیر مستقیم به تبادلاتی بپردازد که در آن ها دلار مورد استفاده قرار می گیرد.

این قانون که جدا از برنامه هسته ای ایران اجرایی شده است، پس از برجام همچنان باقی مانده است. 

در ماه آوریل در دیداری میان جان کری و محمدجواد ظریف، قرار شد ایران 6.4 میلیارد دلار هزینه نفت فروخته شده به هند را با همکاری بانک های اروپایی دریافت کند. مشخص نیست که این مبلغ به دلار پرداخت می شود یا به یک واحد پولی دیگر.

ایرانی ها امیدوار بودند با لغو تحریم ها وضع اقتصاد کشور بهبود یابد؛ اما شرکت های خارجی به دلیل ریسک های احتمالی با سرعت بسیار کمی وارد این کشور شده اند. دولت اوباما اصرار دارد که قانون آمریکا مانعی برای تجارت میان ایران و بانک های خارجی نیست. در هفته های گذشته مسئولان اروپایی با سفر به کشورهای مختلف سعی کرده اند به شرکت ها اطمینان دهند تجارت با ایران خطری به همراه ندارد. با این حال بانک های عظیم اروپا و آسیا هنوز برای ورود به ایران اطمینان ندارند.

بسیاری از این بانک ها دلایل دیگری نیز برای وارد نشدن به ایران ارائه داده اند. از جمله قوانین مالی قدیمی تهران که از نظر این بانک ها قابل قبول نیست.

در حالی که ایران منتظر است تا فشار تحریم ها کاهش یابد، مخالفان توافق هسته ای تبلیغات منفی خود را علیه آن آغاز کرده اند. دونالد ترامپ، کاندیدای احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات آمریکا، این توافق را "نامناسب" و "چندش آور" خوانده است. کلینتون نیز که خود در دولت اوباما در امضای این توافق نقش داشته است، از برنامه اش برای افزایش فشارها بر ایران صحبت کرده است.

در حالی که حاشیه های مربوط به توافق هسته ای همچنان ادامه دارد، جان کری احتمال لغو این توافق از سوی رئیس جمهور بعدی را رد کرد. هرچند این موضوع ممکن است صحیح باشد، ایران نیز در این زمینه حق رای دارد و مشخص نیست این کشور تا چه مدت حاضر است به توافقنامه پایبند باقی بماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
من به عنوان یه اصولگرا کیف کردم به نظرات ملت ایران چقدر ملت خوب با هوشی داریم وقتی بعث انرژی هسته ای در میان می اید چپ وراست یه نظر دارند روسیه به ما s3000نداد ایران باور 373 راساخت کارامد تر وبهتر امریکا هم ما را تحریم کرد تا جانش در برود ما خودمان خودکفا شدیم من دوست دارم قوه قضایی دست اختلاسگران راقطع کند وایران خودش را استقلال سازندگی ان شعاری که اول انقلاب نه شرقی نه غربی بود بهینه کند صدا وسیما عملکردش اسلامی کند زنها ومردهای اطفاری در فلیمها برای ملت ایران فرهنگ ساز نیست فرهنگ وعدالت ووحدت مامعصومین است دوست دولت محترم ومجلس شورای اسلامی زیرنظر مقام معظم رهبری بانکی بنام سنت ازواج تاسیس کند ده ملیون وام بلا عوض برای ازدواج جوانان پرداخت کند وبعد علمای اسلام دعوت کنند از علمای دیگر مذاهب بیاند کرسی اذاد اندیشی بر قرار کنند وقتی یه سارق جوان بگوید به هر ایرانی دوملیون وپانصد هزار تومان یارانه می دهم باید از فکرش در این مورد استفاده کردبنده حقیر 60 سال سن دارم حقوقم زیریک ملیون هست توانسته ام زمینه ازدواج 5 نفرفزندانم زیر 20 حتی زیر پانزده سال را فراهیم کنم ازدواجهای بسیار موفق وابرومندانه با اینکه زره ای دزدی وخیانت نکرده ام ایران نیاز به هیچ کشوری ندارد اگر ما راه خدواند برویم وباران رحمتش بر این امت نازل فرماید همه کشورهای جهان به ما احتیاج دارد وخظر بسیار بزرگی غارت منابع ملی وابهای زیز زمینی که افراد خاص دارند غارت می کند اینده ملت را محروم می سازد دولت بر رسی کند( نظر یه دهاتی)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
درود بر دولت قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
لطفا نظراتی که می دهیم را نمایش دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
جات خالیاحمدی نژاد. گفتی بااین گاوچرونهادرشأن تمدن ایرانی نیست که برسرمیزمزاکره بشینیم
Singapore
ناشناس
۰۹:۵۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
فقط احمدی نژاد مرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
انشاء الله برمیگرده
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود بر رهبر‌که
هیچ وقت به غربیا
اعتماد نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
باشگاه یک کلیک کردیو ایندفعه همه نظرات رو گذاشتی!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
آمریکا بدنبال لغو توافق هسته ای نمیرود زیرا بعد از خروج آب سنگین از ایران ، به تمام خواسته هایش خواهد رسید اما از طریق تحریمهای جدید به بهانه آزمایشات موشکی، حقوق بشر و.... ، کاری میکند که ایران دنبال بر هم زدن توافق هسته ای برود تا بهانه ای جدید بدست بیاورد، از طرف دیگر آمریکا تا به حال نه تنها به تعهدات خویش عمل نکرده ، بلکه میلیارها دلار پول ایران را مصادره کرده ، این ما هستیم که اگر توافق هسته ای را برهم بزنیم علاوه بر از دست دادن ده ها سال زمان باید میلیاردها دلار هزینه کنیم تا یه قبل از توافق برسیم.
مرگ بر آمریکا ، مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
بیچاره مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
یعنی شما ثمرات مثبت برجام نمیبینید انتظار داری شش ماه بعد از برجام همه چیز به راحتی درست بشه این مشکلاتی که وجود داره به دلیل 8 سال سو مدیریت دولت قبل بوده تورم اختلاس ها ووووو از یاد بردید .سال ها طول میکشه تا اقتصاد ما رشد داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
از اول معلوم بود که سر روحانی بی کلاه میمونه باید حرف رهبر عزیزمون گوش میکرد ....بعد از دادن این همه ضرر و زیان واینکه امریکا شیطان بزرگ است درس بگیرد خوبه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
خیلی جالبه برای گرفتن امتیازهای برجام هم باید دوباره مذاکره کنیم.دیپلوماسی لبخند هم دیدیم.ذلت از این بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
هنوزچندصباحی بیشتر نگذشته از زمانیکه ...را با امیرکبیر مقایسه میکردند بخاطر مذاکرات فشرده برجام.امیدوارم تاریخ ایشان رابا بنی صدر مقایسه نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
خود آمریکا هیچ چیز کم و کسری ندارد نه اقتصادی نه علمی نه پزشکی نه ساخت سازه های انبوه و نه سلاههای جنگی و پولی و .........چون آمریکا بزرگترین مرکز تحقیقاتی دنیاست و حمایت ایدءولوژی اسراعیل ...به نظر من از نظر آمریکایی ها ایران را فضول میداند و چیزی نیاز ندارد که از ایران بگیرد....تازه اسراعیل هم که همون آمریکاست چون فرهنگ آمریکایی رو داره و فرهنگ یهودی نداره همش ظاهریه ....و باید دانست آمریکا بزرگترین دشمن بشر و بزرگترین شیطان هست که ما باز هم درک نکردیم.....یعنی هیچ کس درک نمیکند حتی خود آمریکا هم خودشونو درک نمیکنن اگه درک میکنن درکی غیر از درک صفت شیطانی نمی پذیرد...........پس ما باید درک کنیم که آمریکایی ها از انقلاب و اصل اسلامی مردم سالاری میترسد...حتی اگه مردم مومنی راببیند که قدرت بدنی و هم اندام قدرت نداشته باشد میترسد چون شیطانش میترسد...پس ما باید از ایمان و تعقل و اصل انقلاب اسلامی .....ودوری از نیازهای خارجی و دیدن شبکه های مستهجاٌ و ماهواره ...و واقعا همونطوری که تو فرهنگ غرب آزادی های ناهنجاری رو دارن مثل رابطه های دو طرف زن و مرد...و مثل خوشگذرانی های غربی به طور انحرافی و فریبخوری........قانون خودشونو دارن ما هم باید بر اساس پایه انقلاب و اصل اسلامی ...ازدواج ازدواج و ازدواج صد درصدی در رده اول فرهنگ خود قرار بدیم چون این فرهنگ هم تو تاریخ تمدن ایران میهن پرست قشر ازدواجو داشتن و اصل اسلام هم همینو میگه ازدواج کنین تا خدا روزیتان را زیاد کنن ولی متاسفانه عقب اوفتاده.......پس باید ازدواج همانند سربازی اجباری کرد و تبدیل به کارت مجوز بشه همانند کارت ملی صادر بشه پس باید درک کنیم اصل فرهنگ از زن و مرد شکیل میده در غیر اینصورت فرهنگ شیطانی ......... معنای اسلام بر همین بود کرد..... پس خودتان راحت قضاوت کنین ..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
من خودم به روحانی رای دادم.اما فضای جامعرو که میبینم اعتراف میکنم شرایط نسبت به قبل بدتر هم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اقتصائد مقاومتی نقشه های سیا ومرد نما های فراماسونری را بر زمین کوبید بخاطر همین میگن برجام فاید ه ای نداره چون به دم موش کوه وصل شد تاقیامت پشت سوراخ باید بگنده هه هه
Germany
ناشناس
۲۰:۰۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
بله دیگه همش یه نقشه حساب شده بود.طی یک توافق الکی قلب راکتور رو بهمون پر کردن و کلا بساط هسته ای مونو جمع کردن تحریم ها هم که اوباما داره فعلا کشش میده تا رئیس جمهور بعدی بیاد. بعد خیلی راحت میزنه زیرش و میگه من که توافق کردم و دوره ام تموم شد دیگه به من ربطی نداره.رئیس جمهور بعدی آمریکا هم معلومه که چه کار خواهد کرد.
اما یک سؤال: ما چرا اینقد راحت گول خوردیم؟
Germany
ناشناس
۱۹:۵۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
دوستان یه لحظه همتون صبرکنید لطفا....
تمامی این کسایی که اومدن اینجا کامنت گذاشتن فقط از روی احساس نظردادن,یه روزنامه ای اومده یه خبری گذاشته چرا همتون یدفعه شدین ضد دولت خودمون از کجا معلومه که این خبرو نوشتن تا کشور مارو به هم بریزن آخه چرا وقتی از یه چیزی اطلاع دقیق ندارین الکی قضاوت میکنید هنوز 6ماه از توافق گذشته انتظار دارین همتون بنز سوار بشین.خواهشا بذارید زمان نشون بده چی میشه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
ما با دولت محترم مخالف نیستیم به برجام خوش بین نیستیم
این به نظر شما چه پیامی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
تحریم های نرم افزاری برداشته نشده بلکه اون چیزهایی هم که تحریم نبودن دارن کمکم تحریم میشن.
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اعتماد کردن به شیطان بزرگ عاقبتش همینه متاسفانه اینها باور ندارند که امریکا شیطانه
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدمت برخی که اینجا پیام میزارن سایت باشگاه خبرنگاران هر چی نباشه حداقل در آگاه سازی جامعه و مردم داره فعالیت میکنه درست نیست که چون شما طرفدار شخص دیگه ای هستی الکی از این سایت شکایت کنی وگرنه خود همین سایت خیلی از پیام های منو اصلا منتشر نکرده پس حالا منم باید بگم این سایت کلا بده نه خدا رو شکر که برای انتخابات ریاست جمهوری به کسی رای دادم که در خط ولایت بود حالا اگرم رای نیاورد اشکالی نداره من ایرانی وظیفه ام را انجام دادم . حداقل فردا مدیون نیستم که به کسی که سرکار اومد و شان ملت رو جلوی آمریکاییها پایین آورد رای ندادم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
امریکائیها برجام رو متوقف نمیکنن به دو دلیل
اول اینکه ما هنوز مقداری اب سنگین داریم که باید از دستتمون خارج کنند
ودوم اینکه اونها انقدر به نامردیشون ادامه میدن و برجام رو روی کاغذمتوقف میکنن تا داد ما در بیاد و خودمون اونو کن لم یکن اعلام کنیم بعد هر نقشه ای رو که دارن و از اول داشتن پیاده کنند
اونوقت ما مثل کره شمالی خودمون بدست خودمون همه چیزمون رو از دست دادیم هم چوب رو خوریم و هم پیازرو مانند ضرب المثل زیر
" در زمان قدیم ، شخصی خطایی مرتکب شد ، حاکم دستور داد برای مجازات خطایی که مرتکب شده بود ، یکی از این سه راه را انتخاب کند: یا صد ضربه چوب بخورد ، یا یک من پیاز بخورد ، یا اینکه صد تومان پول بدهد.
مرد گفت:" پیاز را می خورم." یک من پیاز برای او آوردند. مقداری از آن را خورد ، دید دیگر قادر به خوردن بقیه اش نیست. گفت:" پیاز نمی خورم ، چوب بزنید." به دستور حاکم او را برهنه کردند. چند ضربه چوب که زدند بی طاقت شد و گفت:" نزنید ، پول می دهم." او را نزدند و صد تومان را داد . بیچاره هم پیاز را خورد و هم چوب را ، آخر سر صد تومان جریمه را هم داد.
حالا داستان ماست هم سیمان ریختیم ، هم تحریم ها برداشته نشد و هم باید تاوانش را بدهیم
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
با هسته ای یا بدون هسته ای آمریکا با ما مشکل داره، اینقدر که صرف سیاست خارجی و برجام کردیم اگه به سیاست داخلی و حل مشکلات مردم اهمیت میدادیم قطعا وضعیت کمی بهتر میشد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
هر چی که میخواد باشه، باشه...
مسائل سیاسی ن ربطی به ما داره ن ما میتونیم کاری کنیم ن حرفامون تاثیری داره...
مگه آمریکا بزرگ تر از خداس...
چرا خدا رو فراموش کردیم، چرا بر ضد این دولت حرف میزنیم...
اینا کارشون فرو پاشیه، این انقلاب رو مردم ساختن این انقلاب و دولت نیاز به پشتوانه مردم داره...
اینا دارن مردم رو نسبت به جمهوری اسلامی ایران سرد میکنن...
ما نباید پشت رهبر رو خالی کنیم، پشت این انقلاب رو خالی کنیم، پشت نظام رو خالی کنیم...
ما باید پشت حسین زمان خود بایستیم و حسینمون رو یاری کنیم...
"مــــــا اهــــل کـــوفــــه نـــیــــســــتـــــیــــــم، ســـید "علی" تــــنــــهـــــا بــــمــــانــــد"
الان توافق ایران رو ببینید...
اون زمان بهتر بود که هیشکی نمیومد یا الان که یکی یکی کشور ها سیاسیاشون میان برا توافق و بستن قرارداد...
اون زمان بهتر بود که تحریم سایبری هم بودیم و کم کم دارن سایتهاشون رو رو به آی پی های ایران باز میکنن مثله گوگل...
این تحریما یکی دو روز نبوده که حالا بخواد سریع بعد از توافق تحریم ها رو بردارن...
زمان میبره، طول میکشه...
الان ببینید وضعیت منطقه رو...
ایران داره با داعش میجنگه و سوریه رو نگه داشته و خیلی هم هزینه کرده...
بیشتر هزینه های ایران صرف نگه داشتن سوریه شد و اونجا خرج شده و هنوزم داره هزینه میشه...
آمریکا هم پول های ایران رو بلوکه کرده و نذاشته بیاد چون میدونه تو همین راه مصرف میشه...
چرا حالا؟؟؟
چون سوریه با ترکیه و اسرائیل همسایس...
ایران راه خودشو تا اسرائیل باز کرده...
آمریکا داعش رو واسه اسرائیل ساخته که بتونه نفس بکشه...
الان که میبینید خبری از نتانیاهو نیس هیچ زری نمیزنه...
چرا؟؟؟
چون احساس خطر کرده...
میدونه زر بزنه دهنش سرویسه...
ایران سپاهیاشو ارتششو آماده واسه همچین روزی کرده...
الان تمام موشک های ایران آماده شلیکن...
تمام سپاهیا آماده شدن واسه نابودی اسرائیل...
ما تو یک قدمی نابودی اسرائیلیم...
آمریکا و اسرائیلم دارن تلاش میکنن از درون ایران رو به سمت نابودی پیش ببرن برا همین بعد از فتنه سال 88 گفته شده که فتنه بزرگ تری پیش میاد بعد از این فتنه به نام فتنه اکبر که با این توافقی که شد و دروغ هایی که در میاد و میبینن هیچ سودی نداشته فتنه به پا میکنن که دارن به نتیجه میرسن آمریکایی ها...
اینم جنگ ایران و داعش نیست...
بلکه جنگ ایران اسرائیله...
نظراتتونم بگین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
برای نجات از دست گرگ نباید سرت راه پایین انداخت و به صورت ضعف بهش نگاه کرد، چون در این صورت خورده میشوی،ما خورده شدیم، کاش به حرف بزرگانمان میکردیم و در کنار گل گل بودیم در کنار خار خار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
لطفا نظرامو پخش کنید چرا تمامی نظرات منفی پخش شده؟؟؟؟؟؟؟اینه حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اینقدر نگید رهبر گفت من بدبینم شما یک نفر تو ایران پیدا کنید که خوش بین باشه؟ولی اگه راه بهتری سراغ دارین اراعه کنین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
راه بهتر رو احمدی نژاد داشت میرفت شما ها هی چوب لای چرخش گذاشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
این ادمی که نوشته :لعنت به آمریکا
اگه واقعا امریکا به برجام پایند نیست مسئولین ما هم برجام را متوقف کنن
چرا دولت مردان ما مثل مردم شجاع نیستن یقیا اگر از همه ملت شریف ایران بپرسند هم این جواب رو میدن
ما هم باید در مقابل بدعهدی اونا اجرای برجام رو متوقف کنیم
عزت و استقلال کشور از همه چیز واجبتره ،،،اجرای برجام از طرف ما به خاطر رفع تحریمها و زدودن شبهات و رونق اقتصادی بود
حال که هیچکدام با کارشکنی آمریکا محقق نشده مسئولین شجاعت داشته باشن و اجرای این توافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
انگار از اینکه توافق داره شکست میخوره باشگاه خبرنگاران خوش حال هس. شما میگین طرفدار هیچ حزبی نیستین. تازه میگین نظر مردم رو پخش میکنیم پس کوووو ایمیلام نگاه میکنم میبینم که نوشته نظر شما قابل انتشار نیس چرا مگه چی نوشتمممم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
ده سال با همه جنگیدید هیچی نگفتید حالا میخواهی بعد از شش ماه درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
فعلا که هر چی امتیاز تو همین شش ماهه ی شما دادند نتیجه ی همون ده سال استقامت و شجاعت بود خوب بلدید زحمات ده ساله رو به باد بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
انرژی هسته ای دنبالش رفتن از اولش اشتباه بود انرژی هسته ای به چه قیمتی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
یا بچه ای یا خودتو زدی به بچه گی چند سال دیگه که نفت تموم شدو کشور های اروپایی برای داشتن همین برقی که الآن مثل آب خوردن تو دسترسه شروع کردن به منت گذاشتن سر کشورهای دیگه می فهمی انرزی هسته ای به چه دردی می خوره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
هر چی بدبختی میکشیم بخاطر انزوا طلبی ماست
هر چی بدختی میکشیم بخاطر همین انرژی هسته ایه بابا والا بالله از اولش هم نخواستیم اون همه هزینه رو میزاشتین رو باد و خورشید و انرژی های پاک هسته ای واسه چی میخواستیم که این همه بلا سرمون بیاد و تحریم بشیم
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۷:۲۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعا چقدر ساده لوح هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
تو احساس بد بختی میکنی
ما از اولش هم میدونستیم برای رسیدن به چیزی باید تلاش کرد وجنگید وبدان عاقبت برای امثال ماست
Germany
ناشناس
۱۶:۳۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
فقط میتونم بگم دور بعد به احمدی نژاد رای میدم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۲۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
دوران اقای احمدی نژاد یه کم گرانی بود ولی اقتدار هم بود کو اون زمان که 20درصد اورانیوم غنی سازی میکردیم کو اون زمانی که ماهواره امید میفرستادیم و........درود بر دکتر احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
اقا امیر این از خاصیت اقتصاده که هنگام تورم اشتغالزایی زیاده ولی در هنگام رکود درسته که ارزانیه ولی بیکاری موج میزنه
جناب احمدی نژاد راهشون بهتر از روحانی بود خود مردم این بار روحانی را انتخاب کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
کجایی احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
جاش خالیه که جواب دهن کجی غربیا روبده
Iraq
ناشناس
۱۵:۴۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
برادرای باشگاه خبرنگاران
بنده بارها نظراتمو ارسال کردم اما هیچ وقت نظرماهارو پخش نمیکنید
هر وقتم اعتراض میکنیم که چی شد نظر ما
همون پیام اعتراض رو پخش میکنید
بعد قیافه میگیرید که دیدن پخش کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
چرا سخنان رهبرعزیزمون راگوش نکردید چرا؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
عجله نکنید هنوز عواقب این توافق بطور کامل نمایان نشده که بفهمید چه کلایی گذاشتن سرمون .
اندکی صبر.... تاریکی نزدیک است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعیت اینکه توی این دولت طوری رفتار شده که غربیها به خودشون اجازه میدن هرطوری که بخوان با ما رفتار میکنند دقیقا مثل یه کشور مستعمره.که حتی برای گرفتن حقمون بعد برجام با باید وزیرمون بره آمریکا مذاکره کنه.واقعا شرم آوره.اینهم نتیجه عدم عمل به امر آقا که هرچی آقا گفت دولتیها درظاهر گفتند چشم ولی در باطن دقیقا عکس اونو عمل کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
پس حرف درست روهمون آقای خامنه ای میزدکه میگفت:من به عاقبت توافقات خوشبین نیستم.اما ایندوره زمانه ما میبایس رئیس جمهوری مثل جناب رفسنجانی داشتیم تا حال و روزمون این نمیبود.و آقایان زیادی با آمریکا تسامح بخرج دادن.حالا بیان اعلام کنن که میخاییم بمب اتمی بسازیم....حالاببینید اگه آمریکا به تعهداتش عمل نکرد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
بزرگترین خطای محاسباتیه این دولت اینبود که برجام رو به زندگیه مردم گره زد.وشکسته برجام قطعاحاصلی جز ناخشنودیه مردم نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
مقام معظم رهبری فرمودند : آمریکا طاغوت اعظم و شیطان اکبر هستش . در همچین جای هستش که می تونیم پی به معنای سخنان رهبری در مورد آمریکا ببریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
باشگاه خبرنگاران دست از تبلیغ بر علیه روحانی بردار البته اگه خدا رو قبول داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
راست میگه باشگاه خبر نگاران جوان کمتر حقایق بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعا تعجب آوره میگید خارجی ها دروغ می گن ولی نوشته روزنامه هاشونو باور می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
الان پیش خودت فکر میکنی تناقض پیدا کردی
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
آمریکای جنایتکارازاین برجام 60درصدتابه حال به خواسته اش رسیدهم پول های بیت المال روبالاکشیدهم تاسیسات ماروبادست خودمون آسیب رسوندباآمریکاییهانمیشه تعامل کرددشمن دشمن است .شهدای هسته ای ماشرمنده ایم خون پاکتان راهدیه به انرژی هسته ای کردیدمرگ برآمریکا اسرائیل انگلیس واذناب داخلی که به اوناگرا دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
لعنت به آمریکا
اگه واقعا امریکا به برجام پایند نیست مسئولین ما هم برجام را متوقف کنن
چرا دولت مردان ما مثل مردم شجاع نیستن یقیا اگر از همه ملت شریف ایران بپرسند هم این جواب رو میدن
ما هم باید در مقابل بدعهدی اونا اجرای برجام رو متوقف کنیم
عزت و استقلال کشور از همه چیز واجبتره ،،،اجرای برجام از طرف ما به خاطر رفع تحریمها و زدودن شبهات و رونق اقتصادی بود
حال که هیچکدام با کارشکنی آمریکا محقق نشده مسئولین شجاعت داشته باشن و اجرای این توافق ناحق رو متوقف کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
این برجام که هیچی دست مردم رو نگرفت .با این برجام غرور ملی من یکی که له شد اگه برجام این باشه همون بهتر که از هم بپاشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
جناب روحانی تحویل بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگه احمدی نژاد بود الان بجای راکتور سیمان شده داعش داشت اونجا اورانیم غنی سازی میکرد میفروخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
حداقل یه دروغی بگو که یه بچه کوچیکی. آدم ناقصی چیزی حرفت رو بتونه قبول کنه
همون دوره احمدی بود که ایران 20 درصد غنی سازی کرد و قرار بود تا 70 هم پیش بره
حالا چی شد بتون گرفتند رفت پی کارش
حالا برید التماس جان کری بکنید شاید اجازه داد یه قهوه باهم بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۱۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
خجسته جان خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
دیدی همه جور نظر هست گفتی یه دروغ شاخدار هم بندازم
Iran (Islamic Republic of)
نا سناس
۱۳:۰۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
داعش هر وقت ما دستمان از دفاع خالی باشد می اید کدام کشور سراغ دارید که در توافق هسته ای نتیجه ای گرفته باشد اگر سراخ دارید معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
امام خامنیی چقدر گفت به آمریكا اعتمادی نیست اما هیچ کس گوش نداد و سرمون کلاه رفت هر چی زودتر برجام لغو بشه به سود ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
دوستان عزیز.
آنچه که در این چندماه مشاهده شده است پیشرفت رو به جلو بوده اس باید این رو باور کنیم که مذاکره بهتر از در افتادن با دنیاس دوستان تحریمهایی که در عرض 10 سال وضع شده اند نمی شود در عرض 6 ماه لغو گردند . بهتر است صبور باشیم تا واقعا نتیجه رو به وضوح شاهد باشیم زود قضاوت نکنیم .
آنچه که بعد توافق دیده شده است رفت و آمد رئیسان جمهور کشورهای تاثیر گذار بر کشورمان بوده ..یا ورود شرکتهای متعدد برای سرمایه گذاری در کشور بوده است دوستان مگر صادرات نفت ما افزایش نیافته اس صادراتی که دیگر ناشت نزدیک صفر می شد ..
صبر کنیم و صبور باشیم و برای سربازان وطن دعا کنیم ..
به یاری حضرت صاحب ان شاا.. روزهای خوبی را خواهیم دید ..
یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
مشکل شما اینه که فکر میکنی ما با دنیا(غربیها) درافتادیم چشاتو باز کن ببین اوانا در افتادن وهنوز هم ادامه میدن تاکجا؟......تا اونجا که تو همی چیتو دودستی بدی بهشون
اگه میخواهی بدی بده ولی از طرف مردم حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
تو که از امریکا پیام دادی چرا اینقدر حرس میزنی در حالی که صنعت هسته ای هر زمان قابل باز سازی است ایا تو این شرایط خر تو خر منطقه ما باید حرس غنی سازی بزنیم یا حرس حفظ نظام؟؟؟؟؟؟؟؟لابد همونی که مسکن مهر ثبت نام کرده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگه تو نتیجشو ندیدی ما دیدیم نیازی نیست تو ببینی همین بس که کشور رو از پرتگاه نجات داده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
چقدر عقلت کار میکنه که نمیدونی اگر ما بمب اتم هم داشتیم کار انسانی نبود که استفاده کنیم.بعد هم اگه ما استفاده کنیم امریکا حرامزاده صد برابرشو میندازه رو سر ما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
عقل کل حالا چی گیرمون اومده؟؟؟؟وضعیت که تغییر نکرده/در ضمن داشتن 3 بمب اتمی با داشتن 50 بمب اتمی فرقی نداره چون اولین هدف پایتختها و مراکز استراتژیک خواهد بود که 3 بمب براش کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
وقتی موشک این همه بازدارندس بداااان واگاه باش که بمب اتم برای بازدارندگی بسیار مفید تر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
امریکایی ها هر ساعت یک سازی میزنند ما نمیتونیم وایسیم ببینیم کی چی گفت هر چی به نفع خودمونه انجام میدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
فرمودند ازین لحظه به بعد تمامی تحریمها لغوشد.تکرارمیکنم تمامی تحریمها.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
یاد روزی افتادم که روحانی پشت تریبون داد میزد الان تمامی تحریم ها لغو شد واینرو یک پیروزی بزرگ تلقی میکرد
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
ب صورت عملی ک ما نتیجی ندیده ایم فقط رو برگ یچیز نوشتن وضعیت بدتر شده ک بهتر نشده تو این مدت
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
باید به نصیحت های رهبری گوش میدادند و اینهمه امکانات هسته ای را از بین نمی بردند به این امید که آمریکایی ها و غرب وفای به عهد خواهند داشت!!!؟؟؟
هنوز هم دیر نشده و باید به عدم تعهد آمریکا و هم پیمانانش اعتراض و از طریق سازمان ملل و امنیت با یک گزارش به تولیدات و راه هسته ای بومی خود بازگردیم... درنگ جایز نیست در این راه شهدای گرانقدری داده ایم. بدین طریق حساب دست دشمنان فرامنطقه ای و منطقه ای خودفروخته، میاد.
از طریق روسیه و کشورهای بزرگ دیگری یک کانال انتقال ارز بدون وابستگی به آمریکا بایستی تاسیس بشود تا غرب از این حربه دیگه نتونه فشار بیاره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
ایرانیان تا به این لحظه هیچ آثار مثبتی از برجام را ندیده اند
ولی عده ای که کعبه آمال آنان آمریکاست میگویند خوش به
حال اصولگرایان و سنگ اندازان!!!!
از یک نظر درست است زیرا اصولگرایان به آمریکا اعتماد نداشتند و نخواهند داشت، میدانستند آمریکا مکار است آمریکا مار خوش خط و خالی است. که از دور زرق و برق دارد ولی به محض نزدیک شدن به او با زهر کشنده اش روبرو میشویم،
از نظر دیگر که نافرجامی برجام را می خواهند معلول اصولگرابان رقم بزنند نوعی فرار از واقعیت و بی تقوایی است،
به هر حال اعتماد به آمریکا ساده اندیشی است،
ار ته دل دعا میکنیم برجام ختم به خیر شود و طرف مقابل به تعهدات خویش عمل کند زیرا تمامی تعهدات ما نقد بود و تعهدات
طرف مقابل نسیه!!!!!!
انشاا... یکسال دیگر هم منتظر می مانیم که برجام نتیجه دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگر فرموده قران قبول داریم فرموده دشمن اصلی قران یهود است ویهود هم75درصد ثروت جهان در اختیار دارد پس اگر انرزی هسته ای از ما گرفتند وقلب راکتور ما سیمان پر کردنند معانیش این که سلاح دفاعی ما گرفتند ولوله اش از بتون پر کردنند تا پول ما بدهند مثل اینکه یه دزد بیاد منزل ادم برای غارت به صاحب خانه بگوید اسلاحه ات بده تا خانه ات غارت نکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
برجام با همین وضعیتی که به قول شما الان داره باز از نبودش بهتره ، از ایران هراسی بهتره ، از قطع روابط با دنیا بهتره ، و ملت ایران هم میدونن . تفاوت توافق هستی با زمان قبل از توافق کاملا مشهوده . همین که کشوری مثل عربستان داره تلاش میکنه به هر طریقی به ایران ضرر برسونه نشان از اقتدار و محبوبیت روز افزون ایرانمان بعد از برجام هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
خیلی اقتدارمون بالا رفته که حالا مالدیو هم با ما قطع رابطه میکنه!!!
بحرین ما رو تهدید میکنه علنا
این از نتایج اقتدار بالای ماست در پسابرجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
برای لطیفه ومزاح بد نگفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
رهبر گفت چن دفعه گفت اعتمادی به آمریکا نیست . کو گوش شنوااااااا..
Germany
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
تمام کشور آمریکا و حتی کشورهای اروپایی دارن با پول یهودیا اداره میشن اونوقت بنظر شما غربی ها میان با ما رفیق میشن و دشمنی هارو کنار میذارن....
آمریکا با اصل کشور ما مشکل داره یعنی درکش اینقد سخته,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
قذافی هم همه تجهیزات هسته ایشو گذاشت تو کشتی و فرستاد به آمریکا.اخرش دیدی آمریکا چه بلایی سرش آورد.ساده بودن بسه .به امریکا اعتماد نکنید .مردم خسته شدن از وعده های بی ثمر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
مایعنی ازکره ایهاکمتریم که بااین همه فشارهای کشورهای دیگروتهدیدهای پی درپی ازانواع آزمایشات موشکی واتمی حودش کوتاه نمیادونخواهدآمد؟تازه باتوجه به اینکه تمام دنیاراعلیه شیعیان علی بسیج کردن؟آخه تاکی مدارا؟اتم اتم اتم میخواهیم انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگر بمب اتمی داشتیم حداقل دلمان نمی سوخت که اینقدر فشار را تحمل کردیم و حالا هم نه آمریکا بعضی در داخلی این فشارها را به ما تحمیل می کنند.
چقدر سخته وقتی آمریکایی ها می گویند چیزهایی را که با توافق بدست آوردند با جنگ نمی توانستنند بدست بیاورند!
ما بمب اتم میخوایم.
برای سالها تلاشی که نابود شد آن هم با یک مشت سیمان در قلب رئاکتور اراک، واقعا 30 سال هم کم است یک قرن دیگر باید فشار را تحمل کنیم تا جایگاه سابق را بدست بیاوریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعا باید تاسف خورد به حال دولت تدبیر و امید. دیگه چقدر رهبر باید میگفت به آمریکاییها نباید اعتماد کرد،ولی آقایون کار خودشونوکردند.اینم لابد تقصیر احمدی نژاد.راکتورها که با اون هزینه زیاد ساخته شده بودن از سیمان پر شدند و دیگر هیچ.لطفا درج بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
یادش بخیر جناب امیرکبیر (!!!!) میگفتند به محض امضای توافق هسته تمام تحریمها بصورت آنی برچیده خواهد شد .
چه خط قرمزهایی که رد شد
رهبر چقدر تنهاست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
رهبری خودش اجازه داد و ازشون تشکر و حمایت کرد اونوقت تو وسط چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
رهبری اجازه داد و حمایت کرد ولی نگفت خطوط قرمز رو رعایت کنید؟
خداییش چند بار تذکر داد
رعایت کردند؟
خود ظریف به رهبری بعد از برجام گفته بود که نتونستیم بعضی خطوط قرمز رو رعایت کنیم
یعنی چی این حرف؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
لحن رهبری از همان موقع معلوم بود که خوش بین نیست
اگه اجازه نمیداد امثالتان پیرهن عثمان میکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
توافق یه نوع شوخی سیاسی بود که نفعش برای امریکا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
انرژی هسته ای حق ایران هست.اما به قیمت گرسنه ماندن و دست و پا زدن مردم در فقر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
پیشنهاد شما چیه؟
حیف شد شما دست اندرکارنبودی چون فکر کنم به روش ساده تری میتونستی به هسته ای برسی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
ایران باید مکانی دیگر که از نظر امنیت مشکلی نداشته باشد مجددا کار خودر اشروع کند واینبار بهتر اقبل وهرگز زیربار گفتگو هیچ دولتی نرود وکارش را انجام دهد ما در داخل کشور همه چیز داریم ونیازی به هیچ کشوری ندارد اگ ر دزدها ومنفعت طلب ها زارند اگر آدمهای بدبخت که عشقشون آمریکا وغرب است بگزارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
داروهای بیماری های لا علاج رو هم تو با پول مفت خوریت میدی حتما
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
آره ولی باکدوم بودجه؟! اول پولمونو گرفتن بعد تجهیزاتمون نابود کردیم حالا دیگه نه پول داریم نه تجهیزات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
سرمون کلاه رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
ایران برای سی سال دیگه بدبختی برای خودش خرید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا رو شکر یکی از 4 میلیونی ها قبول کرد 30 سال عقب افتاده شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگر برجام شکست بخوره من بعنوانه یه ایرانی دوره بعد به روحانی رای نمیدم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
یعنی هنوز نمیدونی شکست خوردیم؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
منتظری روحانی بیادپشت تریبون بگه شکست خوردیم مگه وضعیت جامعه واقتصادونمیبینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
بابا رهبر معظم فرمودند مواظب بد عهدی آمریبکا باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
به قول رهبری امریکا بد عهده ولی ما بیشتر از داخلی ها می خوریم تا بیرونی ها
Iraq
ناشناس
۱۱:۲۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
کیش و مات شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگر این گزارش صحت داره، اون وخ:
خوش به حال اسراییل، که به آرزوش رسید!
خوش به حال عربستان، که به آرزوش رسید!
خوش به حال شریعتمداری، که تحلیلش درست از آب در اومد!
خوش به حال اصولگراها و سنگ اندازهای خودسر، که به آرزوشون رسیدند!
خوش به حال سایت باشگاه خبرنگاران جوان که این حضرات هم به آرزوشون رسیدند!
آخه تا کی منفی بافی و حرکت در جهت مخالف مردم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اخه تا کی خودتو جای مردم قرار میدی و جای مردم حرف میزنی!!!!!!!
حالا دیگه اصولگرایان وشریعتمداری و خبرنگاران جوان با آمریکا و عربستان وصهیونیست یکی شدند؟؟!!!
واقعا برات متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۱۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
مردم کی راضی بودندخون شهدااینگونه پایمال بشه،دوستمون درست میگه این پیروزی بزرگی برای دشمنانمون است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
خوش به حال خودت که لحنت دشمنی با ایران ودوستی با غربه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اینکه رهبری گفتن خوشبین نیستم، حالا داره کم کم خودشو نشون میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
دقیقا بعد از توافق هسته باید موشک میفرستادن بالا و اسم اسرائیل روش باید حتما مینوشتن ؟؟؟
همون لحظه باید ملوانهای آمریکایی میگرفتن ؟؟؟
خب من هم جای آمریکا بودم اذیت میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
دوستی که به شلیک موشک و دستگیری ملوانا انتقاد داری... مثل اینکه یادت رفته دشمن کیه؟!
نکنه ما مقصریم که از خودمون دفاع می کنیم و یا اینجا سر گردنه است که هرکی خواست بیاد بره...؟!!!
مقصر کیه، شما یبار با خودت فکر کن؟ نکنه فکر میکنی که بدون موشکهای ایران کسی وزیر امور خارجمنو بحساب میاورد؟ کشورهای 5+1 به واسطه قدرت نظامی شونه که وکیل کل دنیا هستن. شما گمون کردی که قرن 21 رسیده و دوران تعقله و نظامی گری جایی نداره؟!! زرررررررررشک
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
ایرانی ها مجبورند برای همیشه به توافق پایبند باشند چون اصلا پولی برای توسعه صنعت هسته ای ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگه قرار باشه وضعمون مثل سومالی بشه مهم نیست اینا سر لج با امریکا دوباره میسازن اینبار بمب هستی ای هم میسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
پول حتی برای خرید دارو نداریم چه برسه صنعت هسته ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اخه مهندسا ما صنعت هسته ی داریم اگر نیاز به توسعه داشت نمیومدن یه تیکشم بتن بریزن که از کار بیفته :))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
واسه اونا فرقی نمیکنه برجام لغوئ بشه یا نه. ما تو راکتور سیمان ریختیم و چندین سال عقب افتادیم دیگه کاری ازدستمون برنمیاد
Iran (Islamic Republic of)
محمدتبريزي
۱۶:۴۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
جلو ضرر را از هركجا بگيري منفعت است اقدام كنيد به بازگشايي راكتورها!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۱۷:۱۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدمت دوستمون که کی میخوادبازگشایی کنه کسانی که اینکارراکرده انددارندسرودپیروزی سرمیدن،میشه بفرمایی چقدردیگه بایدهزینه کنیم تابه قبل برگردیمکدخداکلاه بزرگی برایچمون دوخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
انرژی هسته ای چه دستاوردی داشت ؟؟؟؟ تحریم و بابک زنجانی و میلیاردها دلار ضرر اقتصادی و فشار بر زندگی مردم تنها دستاوردش بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
یه سلامی هم بکنیم به دوست عزیزی که گفت انژری هسته ای هیچ دستاوردی نداشته جزء تحریم : (سلام غار نشین چه خبر از عصر حجر)
آخرین اخبار