معاون اول رییس جمهور وارد چابهار شد

معاون اول رییس جمهور به منظور شرکت و سخنرانی در اجلاس روسای مناطق آزاد اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند، دقایقی پیش وارد چابهار شد.

معاون اول رییس جمهور وارد چابهار شد
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به منظور شرکت و سخنرانی در اجلاس روسای مناطق آزاد اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند، دقایقی پیش وارد چابهار شد.

جهانگیری صبح امروز (پنجشنبه) در بدو ورود به فرودگاه چابهار، از سوی استاندار و مقامات ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.
 
معاون اول رییس جمهور قرار است در این سفر علاوه بر شرکت در اجلاس روسای مناطق آزاد اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند، از پروژه خط راه آهن، بندر و سایت پتروشیمی چابهار بازدید کند.
 
برگزاری جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور مسئولین استان سیستان و بلوچستان و تبیین و تشریح سیاست ها و برنامه های دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی، از دیگر برنامه های دکتر جهانگیری در این سفر یک روزه است.
 
وزرای دفاع، پشتیانی و نیروهای مسلح، صنعت، معدن و تجارت و راه و مسکن و شهرسازی در این سفر معاون اول رییس جمهور را همراهی می کنند.
 
جهانگیری در بدو ورود به چابهار از استان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از اصلی ترین کانون های توسعه یاد کرد و گفت: مطالعات جهانی نشان می دهد بخش قابل توجهی از فعالیت های تجاری و اقتصادی به سمت شرق و کشورهای اطراف اقیانوس هند منتقل خواهد شد. لذا سواحل این اقیانوس از کانون های اصلی توسعه محسوب می شود.
 
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به جایگاه چابهار به عنوان مرکزی برای اتصال کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز به کشورهای حاشیه اقیانوس هند اظهار داشت: دولت برنامه خوبی برای توسعه چابهار در نظر گرفته و با ایجاد و توسعه راه آهن، بنادر و طرح های صنعتی چابهار  نقش بسزایی در توسعه منطقه ایفا خواهد کرد.
 
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اجلاس رؤسای مناطق آزاد اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند می توانند در معرفی امکانات این کشورها به یکدیگر مؤثر باشد، خاطرنشان ساخت مهمترین هدف ما از این اجلاس بین المللی نمایش استعدادها و ظرفیت های کشور و استان به کشورهای مختلف است.
 
وی تصریح کرد: برگزاری اجلاس در چابهار به این خاطر است که بتوانیم کانون های توسعه کشور را به طرف های خارجی معرفی کنیم و ظرفیت های کشور را به دیگران نشان دهیم. بنابراین دولت تصمیم دارد اجلاس هایی در این سطح را به جای پایتخت در استان های دیگر برگزار کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار