شهرکرد؛

اجرای 385 عنوان ویژه برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر در چهارمحال و بختیاری

به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، 385 عنوان برنامه محوری در رده های سپاه و بسیج استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری، از پیش بینی اجرای 385 عنوان برنامه محوری به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و «روز مقاومت، ایثار و پیروزی»، در رده های سپاه و بسیج استان خبر داد.

سردار رضا محمدسلیمانی، با تشریح مراحل چهارگانه عملیات غرورآفرین بیت المقدس با رمز یا علی ابن ابیطالب (علیه السلام) و بیان اینکه در بین روزهای خاص دفاع مقدس، سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر را می توان مظهر و تجلی گاه ایثار،‌ مقاومت و پیروزی نامید، گفت: حماسه فتح خرمشهر یکی از صفحات زرین تاریخ ایران اسلامی است.

وی، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج در مرکز استان و نواحی سپاه، ‌همایش ایلات و معتمدین عشایر، نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای عملیات بیت المقدس، شب شعر و خاطره با حضور پیشکسوتان جهاد و یادگاران عملیات بیت المقدس در رده های بسیج، نشست هیئت عاشقان ولایت و منتظران موعود در صبح جمعه و برپایی دعای ندبه در تپه نورالشهدای شهرکرد به همراه پیاده روی عمومی، محافل نورانی انس با قرآن، برپایی ایستگاه های صلواتی، دیدار با ائمه جمعه، برنامه های ورزشی، پیاده روی، کوهپیمایی، افتتاح چند پروژه عمرانی و کلنگ زنی شروع چند پروژه دیگر، را از عناوین برنامه های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در استان برشمرد.

محمدسلیمانی، با اشاره به حضور 188 نفر از رزمندگان چهارمحال و بختیاری در عملیات بیت المقدس و تقدیم 80 شهید در جریان آزادسازی خرمشهر، اضافه کرد: در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح از یادگاران این عملیات بزرگ تجلیل خواهد شد.

گفتنی است: خرمشهر در استان خوزستان، در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ و پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط نیروهای عراقی (از ۴ آبان ۱۳۵۹)، در جریان عملیات ۲۶ روزه بیت‌المقدس آزادسازی شد.

این روز (سوم خرداد) در تقویم کشورمان، به عنوان «روز مقاومت، ایثار و پیروزی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.