تبریز؛

آغاز به کار نخستین بخش فوق تخصصی تشخیص بیماری صرع در تبریز

نخستین مرکز فوق تخصصی LTM ارزیابی وتشخیص بیماری صرع درشمال غرب کشور درتبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی  تبریز گفت: نخستین مرکز فوق تخصصی (LTM) ارزیابی و تشخیص بیماران صرعی منطقه شمال غرب کشور با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال امروز در بیمارستان رازی تبریز آغاز به کار می کند.

صومی در مراسم افتتاح مرکز فوق تخصصی ( LTM) ارزیابی و تشخیص بیماران دچار صرع  با بیان اینکه این مرکز باید سال ها پیش راه اندازی  می شد  و ما عقب مانده ایم گفت:  این مرکز ابتدا با دو تخت در بیمارستان رازی راه اندازی شد و دو تخت دیگر هم به آن اضافه می شوددو تخت هم در بیمارستان کودکان راه اندازی شده است که در مجموع  تعداد آن تا شش تخت  افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی  تبریز  همچنین از امضای تفاهم نامه ساخت بیمارستان 800 تختخوابی در تبریز توسط کره ای ها خبر داد.
صومی با اشاره به جایگیزنی این بیمارستان به جای بیمارستان های شهدا و شهید مدنی ،مکان ساخت این بیمارستان راکه به صورت مشترک با کره ای ها ساخته خواهد شد فضای کنونی بیمارستان شهدا اعلام کرد..
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تبریز افزود: از مجموع 800 تختخواب بیمارستان یاد شده 500 تخت جایگزین تخت های بیمارستان های شهدا و شهید مدنی می شود و 300 تخت هم برای سایر بخش های جنبی اختصاص می یابد.
وی خاطر نشان کرد : به دنبال ساخت بیمارستان های جدید با استانداردهای روز در آذربایجان شرقی هستیم و حتما باید بخش جراحی اعصاب رشد کند تا جوابگوی نیازهای جامعه باشد.
مدیر بیمارستان رازی  تبریز نیز  بابیان اینکه این بخش ITM  برای نخستین باردرشمال غرب کشور شامل 2تخت،  2اتاق  ایجاد شده افزود:باتوجه به مراجعه بیماران صرع استان به استان های  اصفهان ،تهران و کشورهای همجوار ایجاد بخش LTM دراین استان ضروری است.
خازن گفت:پیش بینی می شود درسالهای آینده این بخش را به 6تختخوابی برای خدمات رسانی بیشتر به بیماران این بیمارستان افزایش دهیم.
وی ابراز کرد :حدود 1درصد جمعیت ایران دارای بیماری صرع بوده  و ازاین بیماری رنج می برند که 40درصد بیماران در مقابل این بیماری مقاومت نشان می دهند.
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار