محافظت از عابر پیاده با فناوری لایه چسبناک + تصاویر

شرکت گوگل برای کاهش تلفات ناشی از تصادف عابرین پیاده با خودروهای بدون رانندۀ خود، طرح فناوری استفاده از لایه‌ای چسبناک بر روی کاپوت جلوی ماشین را ثبت کرده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پرس تی وی، شرکت امریکایی گوگل که این اختراع را در تاریخ 28 اردیبهشت به صورت رسمی ثبت کرد، اعلام کرد هدف این فناوری کاهش آسیب‌های ناشی از تصادف عابرین پیاده است چرا که در حالت عادی، عابرین پس از برخورد با یک وسیلۀ نقلیه به سمت اشیاء و ماشین‌های اطراف پرت می‌‌شوند. براساس آن‎چه در توضیح این اختراع ذکر شده است.


محافظت از عابر پیاده با فناوری لایه چسبناک + تصاویر


در حالت ایده‌آلِ اجرای این طرح، این فناوری باید هنگام نزدیک شدن عابر پیاده در خودرو فعال شود.این گزارش می‌افزاید: «فعال شدن آنی، یا نزدیک به آنی این سامانه در انتهای قسمت جلوی خودرو می‌تواند گسترۀ حرکتی عابرپیاده را پیش از واکنش و ترمز کردن رانندۀ خودرو (یا وسیلۀ نقلیه در مورد خودروهای بدون راننده) محدود کند.» شرکت گوگل اعلام کرده است که این فناوری را به طور خاص برای ماشین‌های بدون رانندۀ خود طراحی است، اما می‎توان از آن در سایر وسایل نقلیه نیز سود برد.


محافظت از عابر پیاده با فناوری لایه چسبناک + تصاویر



هنوز مشخص نیست که این طرح در آینده در خودروهای بدون رانندۀ گوگل اجرایی می‌شود یا خیر. براساس آن‎که یکی از سخنگویان این شرکت به پایگاه خبری سن خوزه مرکوری نیوز اعلام کرده است، برخی از ایده‌هایی که گوگل ثبت می‌‎کند در محصولاتش به بهره‌برداری می‌رسند و بسیاری نیز هرگز اجرایی نمی‌شوند. شرکت‌های خودروسازی در دنیا تا کنون گام‌های مثبتی برای محافظت از عابرهای پیاده در تصادفات برداشته‌اند.


محافظت از عابر پیاده با فناوری لایه چسبناک + تصاویر


به عنوان مثال شرکت‎‏های سیتروئن و جگوار از فناوری‌ای استفاده می‌کنند که در هنگام تصادف فاصله‌ای 6.5 سانتیمتری میان کاپوت و محفظۀ موتور ایجاد می‎کند که مانند بالشتکی ضربۀ ناشی از برخورد عابر را کاهش می‌دهد.
شرکت‌های دیگری مانند لندرور و ولوو نیز از کیسه‌های هوای خارج از اتومبیل برای محافظت از عابرین استفاده می‌کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Japan
ناشناس
۲۰:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
شنیدم سایپا هم میخواد رو پراید همین کارارو بکنه
آخرین اخبار