یزد؛

امكانات درمانی يزد، فراتر ازانتظار اوكراينی ها

مقامات بلند پايه دانشگاه علوم پزشكی اوكراین ودانشگاه علوم پزشکی یزد تفاهم نامه علمی- آموزشی امضا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ همزمان با حضور رييس دانشگاه علوم پزشكی خاركيف،رييس اداره بين الملل و پژوهشگر برتر و متخصص زنان اين دانشگاه در دانشگاه علوم پزشكي يزد و با هدف تبادل دانشجو و استاد و همكاريهای آموزشی و پژوهشی،تفاهم نامه علمی و آموزشی بين دو دانشگاه به امضاء رسيد.

 رييس دانشگاه علوم پزشكی خاركيف در نشستی كه با حضور رياست و معاونين دانشگاه علوم پزشكی يزد برگزار شد،ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر يزد و مهمان نوازی مردم اين شهر، گفت: يزد شهری با قدمت سه هزار ساله است كه به تكنولوژی جديد آموزش و تمدن امروزی مجهز گرديده است.

Vladimir Lesovoy با اشاره به اينكه دانشگاه خاركيف در حال حاضر ميزبان ٩ هزار دانشجو در رشته هاي مختلف علوم پزشكی است و با قدمتی بيش از ٢٠٠ سال، ٧٠ سال است كه از كشورهای مختلف آمريكا، انگليس، هند، پاكستان، ايران و كشورهای عربي به پذيرش دانشجو می پردازد،خواستار مراودات بيشتر هر دو دانشگاه در زمينه هاي مختلف علمي و آموزشی شد.

مقامات بلند پايه دانشگاه علوم پزشكی خاركيف اوكراين در بخشی ديگر از سفر خود،از پرديس بين الملل دانشگاه علوم پزشكي يزد، بخشهای اطفال، زنان، بخش ICU  و مجموعه امكانات آموزشی بيمارستان شهيد صدوقي و همچنين از قسمت های مختلف اولين مركز IVF كشور در پژوهشكده علوم توليد يزد مثل بازديد كرده و تجهيزات و فعاليت هاي اين مراكز را فراتر از حد انتظار ارزيابي نمودند.

خاركيف دومين شهر بزرگ اوكراين است و دانشگاه علوم پزشكي ملي اين شهر با برخورداری از هفت دانشكده،همه ساله در رشته های مختلف علوم پزشكيی از جمله اورولوژي، زنان،اطفال و... دانشجو مي پذيرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار