اراک؛

هوای ناسالم در اراک

کیفیت هوای اراک برای گروه های حساس در وضعیت ناسالم است.

هوای ناسالم در اراک
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای اراک در روز جمعه برای گروه های جمعیتی حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

ابراهیمی کارنامی  افزود: بر اساس اطلاعات مرکز پایش کیفیت هوا، غلظت ذرات معلق موجود در هوای اراک  بالاتر از استانداردهای زیست محیطی است و برای سلامت زیان دارد. 

وی بیان کرد: میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوای اراک، درساعت هفت روز جمعه به 47 میکروگرم بر متر مکعب رسید، در حالیکه استاندارد زیست محیطی سنجش این آلاینده در هوا 35 میکروگرم بر متر مکعب است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون به دلیل ریز بودن بیش از حد، با نفوذ در دستگاه تنفشی در بخش های انتهایی آن می نشیند و استنشاق مستمر و طولانی مدت آن برای سلامت زیان دارد. 

وی، به گروه های حساس جمعیتی نظیر کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی توصیه کرد که از حضور در فضاهای آزاد و پرتردد شهر به جز موارد اضطراری خودداری کنند. 

کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون شش روز با کیفیت ناسالم را سپری کرده و سال گذشته نیز 37 روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.
 
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.