ساری،

دست یابی به رویای کودکی بعد از بازنشستگی + تصاویر

مهدی غفاری آزاد گله ٬ هنرمند خلاق ساروی٬ همه ی رویای کودکی اش این بود که بتواند با چوب چیزی بسازد و این اتفاق قشنگ از پانزده سال قبل برایش رقم خورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، این هنرمند ساروی در حاشیه پنجمین نمایشگاه بهار نارنج در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ٬گفت: از دوران کودکی دوست داشت با چوب چیز های زیبا بسازد اما به دلیل مشکلات این فرصت را به دست نیاورد.

غفاری افزود : یک روز برای بچه ها نارگیل خریده بود موقع جدا کردن پوسته اولیه نارگیل به این فکر افتاد که با پوست آن چیزی درست کند٫ پس از دقایقی نگاه کردن به این میوه که جلوه یی از زیبایی خالق متعال بود آن را با سختی برش داد و داخل آن را کاملا خالی کرد.

وی گفت: نارگیل خالی شده به شکل ظرفی در آمد که می شد به عنوان ظرف شکلات از آن استفاده کرد و این انگیزه ای شد تا او با تشویق همسر و فرزندانش روی نارگیل ها در اندازه ها و شکل های باشگاه مختلف بیشتر کار کند .‌

وی به دلیل نداشتن توان مالی برای اجاره مکانی به عنوان کارگاه بخشی از منزلش را کارگاه کرد و با خرید نارگیل و برش آن ظروف مختلف شامل ظرف شکلات٬ آجیل٬ صندوقچه جواهرات می سازد .

این هنرمند افزود: در کنار کار روی نارگیل تصمیم گرفت با چوب هم ابزار کاربردی بسازد و نمونه هایی مانند قلمدان، جا شمعی و جانمکدانی ساخت و در کنار بقیه ساخته های خود برای نخستین بار در پنجمین نمایشگاه بهار نارنج که در ساری در حال برگزاری است به نمایش و فروش گذاشت‌.

غفاری که ۴۳ بهار از عمر او سپری شده است ۲ دختر نوجوان دارد که که به هنر پدر بسیار علاقمند هستند و به همراه مادرشان پدر را به ادامه کار هنری اش تشویق و به وجود پدرشان افتخار می کنند.

این هنرمند که با خلاقیت و ظرافت و دقت فراوان از پوست نارگیل که می تواند به عنوان زباله محیط زیست را آلوده کند٬ با هنرمندی ٬ ظروفی زیبا و کاربردی درست می کند نیاز به تشویق مسئولان دارد تا با دلگرمی بیشتر کار کند.


دست یابی به رویای کودکی بعد از بازنشستگی + تصاویر

دست یابی به رویای کودکی بعد از بازنشستگی + تصاویر

دست یابی به رویای کودکی بعد از بازنشستگی + تصاویر

دست یابی به رویای کودکی بعد از بازنشستگی + تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.