ثبت پتنت سریع‌ترین بالگرد هیبریدی جهان بوسیله ایرباس+ فیلم و تصاویر

شرکت ایرباس پتنت بالگرد جدیدی را به ثبت رسانده است که می‌تواند به یک هواپیما تبدیل شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت مشابل، شرکت هواپیماسازی ایرباس پتنت ساخت سریع‌ترین بالگرد جهان را به ثبت رساند. این بالگرد هیبریدی نسخه پیشرفته‌ای از «یوروکوپتر ایکس-3» ایرباس است که نسخه اولیه آن در سال 2013 با ثبت سرعت 488 کیلومتر در ساعت، رکورد سریع‌ترین بالگرد جهان را به خود اختصاص داد.
 
ثبت پتنت سریع‌ترین بالگرد هیبریدی جهان بوسیله ایرباس+ فیلم و تصاویر
 
البته این سرعت هنوز کمتر از سرعت یک جت تجاری است اما برای یک بالگرد سرعت خیره‌کننده‌ای به شمار می‌رود.
بالگرد هیبریدی جدید ایرباس به لطف طراحی منحصر به‌فرد خود می‌تواند سرعت بسیار بالایی را تجربه کند. وقتی خلبان این بالگرد بخواهد به سرعت بیشتری دست پیدا کند، می‌تواند آن را به یک هواپیما تبدیل کند. در این حالت، اضافه شدن بال و پروانه‌های جانبی به بالگرد باعث ایجاد نیروی رانشی بیشتری در آن می‌شود.
 
ثبت پتنت سریع‌ترین بالگرد هیبریدی جهان بوسیله ایرباس+ فیلم و تصاویر
 
یک ویژگی دیگر این بالگرد هیبریدی، فقدان "پروانه دم" در انتهای آن است. در تمامی بالگردها، وجود پروانه دم برای حفظ تعادل آنها ضروری است؛ اما در طراحی بالگرد جدید، دو پروانه جانبی در دو طرف بالگرد، با تامین نیروی ضدگشتاوری موردنیاز، از چرخیدن بالگرد به دور خود و از دست رفتن تعادل آن جلوگیری می‌کنند. 
با این حال، شرکت ایرباس در حال حاضر تنها پتنت این بالگرد فوق‌سریع را به ثبت رسانده است و باید منتظر ماند و دید که آیا این بالگرد به تولید انبوه می‌رسد یا خیر.
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار