سمنان؛

عمده مصرف برق استان سمنان در بخش های تولیدی

بخش‌های کشاورزی و صنعت 72 درصد از انرژی برق استان سمنان را مصرف می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: عمده مصرف برق استان سمنان صرف فعالیت‌های تولیدی و نزدیک به 72 درصد انرژی برق در بخش‌های کشاورزی و صنعت استفاده می‌شود.
سیدمحمد موسوی‌زاده افزود: مقصود از مدیریت مصرف، کاهش مصرف نیست؛ بلکه بهره‌مندی به ‌موقع، به‌جا و به‌اندازه از انرژی الکتریکی بدون کاهش سطح و میزان برخورداری از رفاه و تولید بوده و این مهم با بهره‌گیری از روش‌های ساده بهینه‌سازی مصرف امکان‌پذیر است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به این‌که راهکارهای مصرف صحیح انرژی با کمی دقت و توجه قابل اجراست، افزود: عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف نظیر ماشین لباسشویی، اتو، جاروبرقی و امثال این‌ها در ساعات اوج مصرف، استفاده از نور طبیعی روز، تنظیم دمای محیط، توجه به برچسب انرژی، عایق‌کاری و نصب سایه‌بان روی کولرهای آبی به‌عنوان مصادیق بهینه مصرف کردن مدنظر است.
موسوی زاده تصریح کرد: در ماه‌های گرم سال، شبکه‌های توزیع در طول روز و در دو مقطع از 11 صبح تا 15 بعدازظهر و 20 تا 24 شب با افزایش فراوان بار مصرفی مواجه هستند که عمدتاً ناشی از در مدار بودن وسایل سرمایشی است و عدم بهره‌مندی از لوازم پرمصرف برقی در این ساعات، کمک شایانی به صنعت برق در مدیریت بار می‌کند.
انتهای پیام / د

برچسب ها: برق ، مصرف ، تولیدی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار