کارشکنی اتریشی‌ها در صدور روادید سنگنوردان ایران

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی از کارشکنی سفارت اتریش در صدور روادید سنگنوردان ایرانی خبر داد.

کارشکنی اتریشی‌ها در صدور روادید سنگنوردان ایرانبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پنجمین مرحله مسابقات جام جهانی سنگنوردی در بخش بولدرینگ از جمعه 31 اردیبهشت سال جاری در شهر ایسنبورک اتریش آغاز شد که علی برات زاده تنها نماینده کشورمان در این رقابتها باکسب رتبه 23 از مرحله مقدماتی نتوانست صعود کند. درادامه این مسابقات، سنگنوردان راه یافته به نیمه نهایی و فینال امروز به رقابت خواهند پرداخت.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی درباره این موضوع به خبر نگار گروه ورزشی با شگاه خبر نگاران جوان گفت: همانطور که می دانید اروپا مهد سنگنوردی دنیاست وبرترینهای این ورزش در اتریش به رقابت می پردازند.گفتگویی که با فاتک موسوی،  از طراحان مسیر کشورمان در ایسنبورگ داشتیم وی عملکرد برات زاده را مثبت ارزیابی کرده است.


وی درباره همکاری نکردن سفارت اتریش با تیم ایران توضیح داد:برای حضور در رقابتهای جهانی اتریش چهار ورزشکار ثبت نام کرده بودند که به دلیل عدم همکاری سفارت اتریش در دادن ویزا 3 نفر نتوانستند به این رقابتها اعزام شوند و تنها علی برات زاده بود که وی نیز از طریق سفارت دیگری موفق به گرفتن ویزا شد. 

زارعی اضافه کرد:این کارشکنی باعث شد  سنگنوردان کشورمان لطمه بخورند ونتوانند به ایسنبورگ عازم شوند. چه بسا دیگر سنگنوردان جامانده از رقابتهای جهانی اگر حضور داشتند، می توانستند نتایج بهتری کسب کنند.

یک مرحله دیگر از مسابقات جهانی سنگنوردی خرداد سال 95 در آمریکا ومرحله پایانی این رقابتها 22 الی 23 مردادسال جاری در مونیخ آلمان برگزار خواهد شد

زارعی با اشاره به حضور کوهنوردان ایرانی به توچال گفت:سومین دوره کوهپیمائی خانواده فردا در توچال برگزار خواهد شد،این برنامه به مناسبت گرامی داشت آزادی خرمشهر وبا همکاری شهرداری تهران ،بسیج ورزش وفدراسیون ورزش همگانی انجام خواهد شد و کوهنوردان در ارتفاعات پایتخت می‌دوند. سومین دوره مسابقات دوی کوهستان قهرمانی کشور 2 خرداد سال جاری در منطقه توچال برگزار خواهد شد.
 
وی افزود :برای این رقابتها 50 نفر ثبت نام کرده اند و با توجه به اینکه مسابقات جام فجر را بر گزار کردیم نفرات برتر آن رقابتها واین مسابقات به صعود سریع به دماوند که مرداد95 انجام خواهد شد انتخاب می شوند. 

انتهای خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار