راز کثیف نفت 50 دلاری برای حفارهای آمریکایی

افزایش حفاری با توجه به نفت 50 دلاری سرنوشت طلای سیاه را تیره می‌کند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، «تام وارد،» یکی از بنیان‌گذاران شرکت نفت و گاز «چِساپیک» روز جمعه اعلام کرد بهای نفت باید تقریباً بشکه‌ای 75 دلار افزایش یابد تا حفارها تولید خود را افزایش دهند.

بهای آتی نفت خام پس از افزایش 80 درصدی از کمترین میزان در سال جاری (تقریباً 20 دلار) به بشکه‌ای 50 دلار رسید. برخی نگران هستند که بالا رفتن بهای طلای سیاه تولیدکنندگان نفت آمریکا را به افزایش تولید خود تشویق کند. در این صورت شرایط نفت در بازار جهانی وخیم‌تر خواهد شد و بهای نفت هرگز به میزان مناسب نخواهد رسید.

تولید نفت آمریکا از 9.7 میلیون بشکه در روز سال گذشته به 8.8 میلیون بشکه در روز رسیده است. به گفته «وارد» که در حال حاضر رئیس شرکت «تاپستُن» است، بهای 50 دلاری برای افزایش تولید کافی نیست. زیرا بازارهای سرمایه به روی حفارها بسته است وآنها مجبورند سرمایه نقدی بیشتری را برای افزایش تولید خود صرف کنند.

تام وارد در این خصوص گفت: « راز کثیف تجارت ما این است که نمی توانیم سرمایه نقدی را برای افزایش تولید خود صرف کنیم.»

شرکت‌های نفت و گاز آمریکا به دلیل کاهش بهای نفت از پایان سال 2015 تقریباً 380 میلیارد دلار را به تعویق انداخته‌اند. «وارد» در این خصوص گفت: « هرگاه حفاری را متوقف می‌کنید، ماه‌ها یا سال‌ها طول می‌کشد تا تأثیر آن بر بازار مشخص شود.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار