رقابت تنگاتنگ دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری اتریش

پس از پایان شمارش 99.8 درصد آرا انتخابات ریاست جمهوری اتریش، هر دو نامزد حدود 50 درصد آرا را کسب کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، انتخابات ریاست جمهوری کشور اتریش روز یکشنبه (2 خرداد) برگزار شد و نتایج اعلام شده با توجه به عدم شمارش حدود 900 هزار رأی که به صورت پُستی ارائه شده است، هنوز نتایج نهایی به حساب نمی‎آید. قرار است نتایج قطعی این انتخابات فردا (دوشنبه) اعلام شود.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری اتریش که در تاریخ 5 اردیبهشت برگزار شد، نوربرت هوفر، نامزد حزب راست‌گرای «آزادی» 35 درصد آراء را کسب کرده بود.

الکساندر فان دابلن، رئیس سابق حزب سبز که استاد رشتۀ اقتصاد در دانشگاه اتریش است به عنوان رقیت هوفر در دور اول 21 درصد آراء را کسب کرد.

هوفر در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اتریش، اولین رئیس جمهور راست‌‎گرا در اروپا خواهد بود و پیروزی وی در دور اول انتخابات اتریش باعث تعجب بسیاری از تحلیل‌گران شد.

اگرچه پُست ریاست جمهوری در اتریش بیشتر جنبۀ تشریفاتی دارد، اما رئیس جمهور این قدرت را دارد که دولت را منحل کند.

هوفر در تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود که رئیس جمهور «اتریشی‌ها» خواهد بود، در حالی که فان دابلن خود را نمایندۀ همۀ کسانی نامید که «در اتریش زندگی می‌کنند، هرچند شهروند اتریش نباشند».
هوفر از جمله طرفداران قانون حمل سلاح در اتریش است و اذعان کرده که با خود سلاح حمل می‌کند. وی همچنین از مخالفان سرسخت ورود پناهجویان بیشتر به اتریش است.

وی در مناظرات تلویزیونی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا حاضر است در تشکیلات ریاست جمهوری خود از یک خانم محجبه استفاده کند، جواب منفی داد.

هوفر پیشتر گفته بود که ممکن است از قدرت خود برای منحل کردن دولت کنونی که حاصل ائتلاف سوسیال دموکرات‌ها و دموکرات مسیحی‌ها است، استفاده کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار