وزارت صحت عامه از روز جهانی نرس‌ها در سال 2016 تجلیل نمود

وزارت صحت عامه از روز جهانی نرس‌ها که با زاد روز «فلورانس نایتینگل(Florence Nightingale)»، بنیانگذار نرسنگ مدرن مصادف است، با شعار “نرس‌ها: نیروی یی برای تغییر: به سوی قوتمندی نظام صحی” تجلیل نمود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،دکتر ناجیه طارق، معین وزارت صحت عامه گفت که بهبود آموزش نرسنگ و خدمات صحی، برای وزارت صحت عامه در تلاش‌هایش جهت افزایش دسترسی به خدمات نرسنگ باکیفیت، قابل استطاعت، و سازگار با حساسیت‌های جنسیتی و فرهنگی یک اولویت است.

رابین مارتز، رئیس تیم نجات کودکان و صحت باروری در ادارۀ انکشاف بین‌المللی امریکا گفت:” ادارۀ انکشاف بین‌المللی امریکا به بهبود خدمات نرسنگ در افغانستان متعهد می‌باشد. نرس‌ها مانند ستون فقرات برای نظام صحی افغانستان هستند و نقش حیاتی را در حصول اطمینان از قابلیت نظام صحی افغانستان ایفا می‌نمایند.”

نرس‌ها کارمندان صحی با نقش مهم و حیاتی در خط مقدم هستند که به مردم افغانستان مخصوصاً آنانیکه در مناطق دور دست و روستایی زندگی می‌نمایند، خدمات صحی جامع ارائه می‌نمایند. آنان به افراد، خانواده‌ها، و مجموع مردم محلات در تمام سطوح نظام صحی، خدمات ارائه می‌نمایند.

پروژه حمایت ادارۀ انکشاف بین‌المللی امریکا کیفیت برنامه آموزش قبل از خدمت برای نرس‌های محلی را بهبود می‌بخشد، انجمن نرس‌های افغانستان را تقویت می‌نماید، و به ایجاد شورای قابله‌ها و نرس‌های افغانستان منحیث یک نهاد تنظیم کنندۀ فعالیت‌های قابله‌ها و نرس‌ها در افغانستان، کمک نموده‌است.

در این محفل به تعداد 350 تن از وزارت صحت عامه، وزارت امور زنان، وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین، پوهنحی نرسنگ پوهنتون طبی کابل، انستیتوت طبی فرانسه برای اطفال، برنامه‌های دانشگاه آغا خان برای افغانستان، انستیتوت علوم صحی غضنفر، نرس‌های محلی از ولایت‌های متعدد، انجمن‌های مسلکی، تمویل کنندگان، سازمان‌های غیر دولتی محلی و بین‌المللی، نهادهای سازمان ملل متحد، و پروژه حمایت ادارۀ انکشاف بین‌المللی امریکا حضور داشتند.
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، وزارت ، صحت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار