افزایش همکاری علمی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی با اتحادیه IORA

قائم مقام رییس سازمان پژوهش های علمی صنعتی ایران گفت: این سازمان با هدف تبادل دانش و پیشرفت پژوهش با اتحادیه کشورهای اقیانوس هند IORA همکاری تنگاتنگی ایجاد می کند.

 محمود مولا نژاد قائم مقام  رییس سازمان پژوهش های علمی صنعتی در گفت و گو باخبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به گردهمایی شرکت های IORA  اظهار داشت: کشورهای ایران، هند، امارات متحده عربی، استرالیا، اندونزی، تایلند، کنیا، مالزی، بنگلادش، ماداگاسکار، سنگاپور، آفریقای جنوبی، سریلانکا، عمان، یمن، تانزانیا، موزامبیک، سیشل، کومور و موریس اعضای اصلی اجلاس هستند که در موضوعات مختلف علمی و پژوهشی با این سازمان همکاری تنگاتنگ و تبادل دانش دارند. 

 وی ادامه داد: این اتحادیه باهدف توسعه علم و مسئله پژوهش در حوزه های مختلف و با هدف حمایت های مالی و کاری از پژوهشگران تشکیل یافته و شرکت های IORA در جهت تبادل پژوهشگر و مسائل علمی با یکدیگر همکاری خوبی دارند.  

قائم مقام  رییس سازمان پژوهش های علمی صنعتی در امور بین الملل  در خصوص توانمندی های علمی شرکت های IORA، گفت:  این اجلاس را فرصتی برای معرفی توانمندی های دریایی در حوزه های مختلف پژوهشی است و  کشورهای عضو می‌توانند برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی خود گام  بزرگی بردارند.

مولا نژاد ادامه داد : همکاری های علمی و دانشگاهی، گردشگری و فرهنگ، توانمندسازی زنان و توسعه اقتصاد اقیانوسی را از جمله اهداف و اولویت‌های کنفرانس IORA  می توان ذکر کرد.

وی یاد آورد شد: ارائه مکانیزم جدیدی برای پیشبرد و تقویت همکاری‌های مناطق آزاد منطقه IORA از سوی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ايران در اولین کنفرانس روئسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هندافتخاری برای این سازمان و کشورمان محسوب می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: پژوهش ، صنعت ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار