نیویورک تایمز: گسترش راستگرایی در کشورهای اروپایی

بحران مهاجران در اتحادیه اروپا باعث گسترش راستگرایی در کشورهای این منطقه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ با ادامه بحران مهاجران و افزایش اختلافات در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، احزاب راست گرای افراطی توانسته اند در کشورهای این منطقه به موفقیت دوباره ای دست یابند.

در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از کشورهای این منطقه و تغییرات اخیر در احزاب سیاسی آن ها.

اتریش
"نوربرت هافر،" عضو حزب ملی گرا و ضد مهاجرین اتریش موفق شد در ماه آوریل (اردیبهشت) با 35 درصد آرا به عنوان پیشروی انتخابات ریاست جمهوری شناخته شود.

وی در تبلیغات خود بر تقویت مرزها و ارتش کشور تاکید کرد و اظهار کرد مزایای دولتی برای مهاجران را محدود خواهد کرد. در حال حاضر حزب راست گرای افراطی اتریش، 40 کرسی از 183 کرسی مجلس ملی را در اختیار دارد.

لهستان
حزب راستگرای لهستان در سال 2015 توانست با به دست آوردن 39 درصد از آرای ملی وارد سیاست این کشور شود. این حزب در سال 2001 از سوی "لخ کاچینسکی" و برادر دوقلویش تاسیس شد. کاچینسکی و بسیاری از مقامات عالی رتبه لهستان در سال 2010 در حادثه سقوط یک هواپیما کشته شدند. از آن زمان تاکنون برادر وی رهبری حذب را بر عهده گرفته است.

مجارستان
"ویکتور اوربان" و حزب راست گرای افراطی وی "فیدس"، پیروز قطعی سه انتخابات گذشته مجارستان بوده است. بسیاری از سران کشورهای جهان، در خصوص حکومت استبدادی وی اظهار نگرانی کرده اند.

حزب "جابیک"، با اصلاحاتی ضد پناهجویان و مهاجران، موفق شده 20 درصد از آرا را در انتخابات پارلمانی به دست آورد و به عنوان سومین حزب بزرگ مجارستان شناخته شود. سیاست های این حزب شامل تغییراتی همانند برگزاری همه پرسی برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا و ایجاد یک وزارت خانه برای حمایت از مجارستانی های ساکن خارج از کشور می شود. 

سوئد
حزب راست گرای افراطی"دموکرات های سوئد"، که ریشه های خود را در حرکت سفیدپوستان افراطی انکار کرده است، در سپتامبر سال 2014 موفق شد 13 درصد آرا را به دست آورد. پس از این انتخابات 49 کرسی از 349 کرسی پارلمان در اختیار این حزب قرار گرفت.

این حزب بر پایه ایجاد محدودیت های شدید بر مهاجران فعالیت می کند و خواستار برگزاری یک همه پرسی برای عضویت در اتحادیه اروپا است.

یونان
حزب "طلوع طلایی" یونان در سال 2012 با در اختیار گرفتن 18 کرسی در سطح جهانی شناخته شد. گسترش محبوبیت این حزب همزمان با افزایش مشکلات اقتصادی یونان رخ داد.

در سال 2013 این حزب از سوی مامور حقوق بشر اروپا به عوان گروهی "نئونازی و خشن" معرفی شد. از اعتقادات این حزب می توان به برنامه های ضد پناهجویان و ضد منطقه یورویی اشاره کرد. در سپتامبر سال 2013، مسئولان یونانی چندین تن از اعضای این حزب، از جمله رهبر آن، را به جرم ایجاد یک سازمان مجرمانه بازداشت کردند. طلوع طلایی موفق شد در انتخابات سپتامبر امسال، بار دیگر 18 کرسی پارلمان را به دست آورد.

فرانسه
حزب "جبهه ملی"، یک حزب ملی گرای فرانسوی با اهداف ضد مهاجران و ضد اتحادیه اروپا است. این حزب اولین بار در سال 1972 آغاز به کار کرد و بسیاری از اعضای ایجاد کننده آن در میان طرفداران نازی ها در آلمان بوده اند.

آلمان
حزب راست گرای آلمان سه سال پیش به عنوان جریانی اعتراضی در برابر یورو آغاز به کار کرد و توانست در ماه مارس امسال 25 درصد از آرا را به خود اختصاص دهد. این حزب با به دست آوردن 5 درصد رای بیشتر می تواند در پارلمان آلمان کرسی به دست آورد. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، این حزب اولین حزب راستگرایی خواهد بود که از زمان جنگ جهانی دوم وارد پارلمان آلمان شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار