قم؛

1/5 تن موادغذایی غیر قابل مصرف در قم کشف شد

آقا حسنی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: حدود هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف، کشف و معدوم شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حدود هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف کشف و در محل معدوم شد. ۳۰۶ کیلوگرم مواد غذایی مشکوک نیز برای بررسی‌های دقیق توقیف و با ۵۶ مورد دستفروش دوره گرد برخورد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم  بیان کرد: در طول نظارت‌های بهداشتی ۲۷ مورد اخطاریه بهداشتی صادر و ۴۲ مورد شکایت بهداشتی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: از روز پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت تا ۲ خردادماه ۱۴ اکیپ بهداشت محیط شامل ۸ اکیپ در مسجد جمکران، ۳ اکیپ در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، یک اکیپ در آزمایشگاه و دو اکیپ ستادی و یک نیروی ثابت در موکب حضرت معصومه(س) مستقر بودند.

آقا حسنی عنوان کرد: این بازرسی‌ها شامل ۹۸۹ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۸۰۸ مورد از اماکن عمومی، مساجد، تکایا و ایستگاه‌های صلواتی و ۱۴۴ مورد بازرسی از اماکن عمومی بوده است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم یادآور شد:120  مورد نمونه بردرای آب و مواد غذایی، گندزدایی ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم سبزیجات و میوه‌جات، گندزدایی ۱۸۷ هزار و ۷۵۰ لیتر آب، صدور ۸۰ مورد مجوز ایستگاه‌های صلواتی، نصب یا تحویل ۱۱ هزار و ۴۳۲ مورد اطلاعیه، توزیع ۲۴۰ لیتر گندزدای سطوحی، توزیع هزار و ۳۰۰ قرص ژاول پارت، توزیع ۱۷۵ کیلوگرم پودر پرکلرین، توزیع ۲۰ کیلوگرم سموم و توزیع ۵۰۰ عدد ماسک را از دیگر فعالیت‌های بهداشت محیط در ایام نیمه شعبان برشمرد.

وی اشاره کرد: در این راستا ۵۹ مورد نمونه گیری بیماری اسهالی، یک مورد بررسی طغیان مسمومیت ناشی از مصرف مواد غذایی، ۴۸ مورد پذیرش برای ارایه خدمات درمان پیشگیری هاری و ۲۳ مورد پیگیری تلفنی و اکتیو انجام شد.

وی افزود: در طول این ایام مراکز سلامت جامعه نجاتی، فردوسی و شهید آوینی با استقرار پایگاه سلامت در بلوار پیامبر اعظم(ص) به ارائه خدمات بهداشتی پرداخته و در خدمت زائران، مسافران و هموطنانی بودند که در ایام نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان از بازرسان بهداشت محیط، کارشناسان بیماری‌ها، آزمایشگاه، کارشناسان مستقر در ستاد و پرسنلی که بدون توقع در راستای حفظ سلامت زائران، مجاوران و هموطنان تلاش کردند قدردانی کرد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار