شهرکرد؛

حفاظت مشارکتی 200 هزار هکتار از منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری

امسال، طرح حفاظت مشارکتی در 200 هزار هکتار از اراضی و عرصه های منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در این طرح، حفاظت، احیا، توسعه و بهره برداری از عرصه های منابع طبیعی، با ارائه بسته های تشویقی، به مردم واگذار می شود.

برمک اسلامی افزود: این طرح، سال گذشته با عنوان تسهیل گران، در 70 هزار هکتار از عرصه های مرتعی و جنگلی استان اجرا شد.

وی اضافه کرد: کشت گونه های اقتصادی و گیاهان دارویی در عرصه های منابع طبیعی با مدیریت بهره برداران هم در قالب طرح حفاظت مشارکتی اجرا می شود.

اسلامی ادامه داد: کشت گیاهان دارویی و گونه های اقتصادی، سال گذشته در سطح یک هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان اجرا شد و امسال نیز برای اجرای این طرح در 2 هزار هکتار برنامه ریزی شده است.

وی، توزیع آبگرمکن خورشیدی، تنور گازی و کپسول گاز مایع بین عشایر و روستائیان و پرداخت یارانه حمل و نقل گاز با هدف تغییر الگوی مصرف سوخت را از دیگر اقدامات انجام شده در قالب طرح حفاظت مشارکتی عنوان کرد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: این استان سال گذشته در بهره گیری از انرژی های نو و اجرای طرح تغییر الگوی مصرفی سوخت با هدف حفظ منابع طبیعی در کشور پیشتاز شد.

اسلامی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، امسال 300 خانوار استان مشمول دریافت بسته های تشویقی تغییر الگوی مصرفی سوخت می شوند.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار