اهواز؛

تجلیل از مدیران مدارس روستایی اهواز

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: در مراسمی از 200 مدیر مدارس روستایی مناطق باوی، حمیدیه، کارون و نواحی اهواز تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی زاده بیان کرد: بزرگ ترین سازه های تاریخی با جملات زیبای مذهبی و ادبی نوشته شده است و بزرگترین قانون بشر باستان در ایران بوده است و بزرگ ترین کتابخانه ها و دانشگاه های جهان در زمان ساسانیان در استان خوزستان بوده است.

وی افزود: استاد مطهری در کتاب خود به عنوان خدمات ایران به اسلام به زیبایی به این مطلب پرداخته است که بزرگ ترین دانشمندان اسلامی در ایران بوده اند.

تقی زاده اظهار داشت: خوزستان همواره در علم  و دانش پیشتاز بوده و مهد علم و دانش و عرفا و علما بوده ولی امروز در چه شرایطی هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان اذعان کرد: ما تا اوایل انقلاب اکثرا رتبه های  دوم و سوم را در کنکور داشته ایم و هم اکنون در انتهای جدول هستیم.

وی بیان داشت: مشکل اصلی ما نداشتن برنامه ی علمی و عملی است، چرا باید دو منطقه با 40 کیلومتر فاصله جغرافیایی اختلاف فاحشی از لحاظ رتبه بندی آموزشی در سطح استان داشته باشند به گونه ایی که یکی از آن ها رتبه اول استان را داشته باشد و دیگری رتبه آخر استان، اختلاف این دو منطقه فقط در شناخت اولویت ها و درگیر کردن ذهن مردم و مسئولین به اهداف آموزش و پرورش است.

محمد تقی زاده خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته بدون تزریق هیچ منابع مالی توانستیم 80 درصد نوآموزان دوره پیش دبستانی را جذب کنیم.

وی گفت: مشکل آموزش و پرورش در استان ما پیش دبستانی است نه کنکور و اولویت های ما در خوزستان پیش دبستانی، تربیت بدنی، سلامت جسم و آموزش دختران است، زیرا در آینده مادرانی با سواد خواهیم داشت و مادر باسواد فرزند باسواد تربیت خواهد کرد.

تقی زاده در ادامه اظهار کرد: با اجباری کردن پیش دبستانی در استان ما سعی داریم تا تربیت فرزندان استان را یک سال زود تر به عهده بگیریم تا اگر کودکی از هر لحاظ دچار مشکل باشد به رفع آن بپردازیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.