اهواز؛

افتتاح مرکز مطالعات کوهورت هویزه

مرکز مطالعاتی کوهورت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مستقر در شهرستان هویزه با حضور دکتر رضا ملک زاده معاون توسعه تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر نادر صاکی معاون توسعه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان هویزه افتتاح گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر رضا ملک‌زاده با بیان اینکه ۸۰ درصد عامل مرگ و میر‌ها در اثر بیماری های غیر واگیر از جمله بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان، فشارخون و... است اظهار داشت: با شناخت ریسک فاکتورهای خطر، می‌توان از ابتلاء به این بیماری‌ها پیشگیری نمود که این امر یکی از اهداف اصلی مطالعات کوهورت است.

وی افزود: به منظور کارآمد ساختن سیستم بهداشتی جهت مبارزه با بیماری های واگیر و غیر واگیر لازم است تحقیقات گسترده ای جهت یافتن زمینه های بیماری،‌ عوامل تاثیرگذار و یافتن راه های مبارزه و پیشگیری با این بیماری ها انجام گیرد، بنابراین مقرر شد یک مطالعه بزرگ کوهورت در کشور انجام شود تا بتوان با استفاده از پایگاه اطلاعات به دست آمده، تصمیم گیری و اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرد.

ملک زاده آموزش و توانمندسازی افراد در شناخت و پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامت آنان را از دیگر اهداف اجرای طرح مطالعاتی کوهورت دانست و تصریح کرد: آموزش و پژوهش در کنار هم می توانند عامل مهم ارتقاء کیفیت باشند، بنابراین لازم است سرمایه گذاری در حوزه تحقیقات افزایش یابد.
 
معاون توسعه تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در پایان با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور بیان داشت: ارتقاء سلامت جامعه اولویت وزارت بهداشت و دولت است و خوشبختانه این طرح توانسته رضایت مردم را به خوبی جلب نماید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.