در نشست خبری مطرح شد؛

سازش 10میلیون پرونده در شورا های حل اختلاف

رئیس شورای حل اختلاف تهران گفت: از بدو تشکیل شورا های حل اختلاف 10میلیون پرونده منجر به سازش شده است.

سازش 10میلیون پرونده در شورا های حل اختلافبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباسعلی دریانی رئیس شورای حل اختلاف تهران در نشست خبری که امروز(چهارشنبه) به مناسبت  پنج خرداد روز نسیم مهر، روز ملی حمایت از خانواده زندانیان برگزار شد، با اشاره به اینکه شورا های حل اختلاف نهادی مردمی هستند، اظهار داشت: زندانیانی وجود دارند که به دلیل تعارضات قانونی منجر به انجام جرم و از نظر دستگاه قضایی محکوم شدند که بیشتر این افراد به علت نوسانات نظام اقتصادی و بدهی در زندان ها هستند.

وی افزود: اگر چه سازمان زندان ها و قضات وظیفه نظارت بر امور زندانیان را دارند در همین راستا نیز تلاش زیادی در جهت آزادی زندانیان و صلح و سازش دارند.

رئیس شورای حل اختلاف تهران بیان داشت: روز نسیم مهر نشان می دهد که خانواده زندانیان گناهی ندارند و اصل تاسیس شورا های حل اختلاف نیز کمک به خانواده زندانیان است.

دریانی گفت: طی تفاهم نامه ای که بین سازمان زندان ها و معاون قوه قضاییه امضا شد قرار است در زندان هایی که بیش از 500 زندانی را در خود جای داده اند، شورا های حل اختلاف تشکیل شود.

وی تصریح کرد: طی 12 سال که از عمر تأسیس شورا های حل اختلاف می گذرد حدود 10میلیون پرونده در کل کشور و یک میلیون پرونده در استان تهران منجر به سازش شد، همچنین شورا های حل اختلاف کمک به مختومه شدن 70هزار پرونده شدند که بار زیادی را از دوش دستگاه قضایی برداشته است.

رئیس شورای حل اختلاف تهران تصریح کرد: با کمک شورا های حل اختلاف در 2 ماه ابتدای سال 8 زندانی و در بهمن و اسفند سال 94، 33زندانی جرایم نقدی و 7زندانی زن محکوم به اعدام آزاد شدند و 7زندانی زن اعدامی  دیگر نیز در انتظار آزادی هستند.

دریانی گفت: تنها 36 زندانی جرایم نقدی که دارای نامه شورای حل اختلاف هستند و جرم آنها مشمول اعمال ماده 3 می شود در زندان حضور دارند و تلاش شورا های حل اختلاف منجر به آزادی آنها نشده است.

وی افزود: برای زندانیان از بدو ورود به زندان در شورا های حل اختلاف پرونده تشکیل می شود تا با دعوت از خیرین ،شاکی و خانواده محکومین شاهد آزادی بیشتر زندانیان باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار