قم؛

انتشار کتاب فرهنگ نامه نماز جماعت

کتاب «فرهنگ‌نامه نماز جماعت» به همت انتشارات دارالحدیث به چاپ رسید.

انتشار کتاب فرهنگ نامه نماز جماعت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ این کتاب از هفت فصل اصلی مانند تشریع نماز جماعت، اهمیت دادن به نماز جماعت، برکات نماز جماعت، مسجد و نماز جماعت، امامت جماعت، آن چه شایسته است امام جماعت رعایت کند و آنچه شایسته است مأموم رعایت کند تشکیل شده است.

وحدت کلمه، پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی، شناسایی مردمان شایسته، برکات فردی نماز جماعت، نبودن فاصله میان امام و مأموم، قرائت در نماز جماعت، شرایط امام جماعت، نخستین نماز جماعت در اسلام، تشویق فراوان به نماز جماعت، استحباب دوباره خواندن نماز به جماعت، پاداش نماز جماعت و آمرزش گناهان از عناوین مباحث این کتاب است.

در این کتاب علاوه بر برکات و آثار اجتماعی اجابت دعا، برطرف شدن هراس‌های روز قیامت و پاداش‌ها از نتایج و دستاوردهای نماز جماعت ذکر شده است.

آدابی مانند انتخاب صف اول، مقدم داشتن افراد بافضیلت، انتخاب سمت راست صف‌ها، تکمیل‌ کردن صف‌ها به ترتیب، تنظیم دقیق صف‌ها و پر کردن فاصله‌ها، رعایت کردن سکوت هنگام قرائت امام و دنباله‌روی کامل از امام در حرکات نماز برای نمازگزاران تبیین شده است.

کتاب فرهنگ‌نامه نماز جماعت از سوی آیت‌الله محمدی ری‌شهری تالیف شده و به همت سازمان چاپ و نشر دارالحدیث به شمارگان هزار عدد و قیمت 4 هزار تومان به چاپ رسید.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار