آبادان؛

تمایل خارجی ها برای حضور در منطقه آزاد اروند

بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی برای آمدن به منطقه آزاد اروندتمایل دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروندگفت: در سال ۹۴، میزان سرمایه گذاریهای جذب شده داخلیمان که تبدیل به ساختمان، تجهیزات، ماشین آلات، مواد اولیه، تولید، خدمات و بازرگانی شده ۸۳۵ میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال ۹۳ رشدی ۶۶ درصدی را نشان می دهد.

معتمدی افزود: حدود ۵۰ میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی در این منطقه صورت گرفته است.

وی گفت: تعداد ۱۴۵ هزار کامیون سال گذشته از سراسر کشور کالاهای خود را به پایانه تجاری شلمچه برای صادرات به عراق  آوردند که رقم قابل توجهی است .

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه در حوزه صنعت کمکهای خوبی انجام شد افزود: حدود ۴۰ میلیارد تومان در بخش زیرساختهای صنعتی در منطقه هزینه کردیم ضمن آنکه به رغم تمامی مشکلاتی که در بحث نقدینگی وجود داشت، توانستیم با کمک و همراهی مدیرعامل سازمان یک خط اعتباری ۶۰ میلیارد تومانی را بگیریم که از این مبلغ تاکنون ۱۵ میلیارد تومان آن توسط صنایع کوچک نیمه فعال و یا راکد به عنوان سرمایه در گردش دریافت شد.

معتمدی گفت: سال گذشته در آبادان هشت هزار و ۴۳۹ نفر و در خرمشهر هفت هزار و ۶۰۰ نفر در مجموع حدود ۱۶ هزار نفر برای نخستین بار دفترچه بیمه تامین اجتماعی دریافت کردند که این نشان دهنده شغل ایجاد شده و پیش روی منطقه آزاد اروند به سمت تولید و رونق اقتصادی دارد که طلیعه بسیار خوبی است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.