ایلام؛

تجلیل ازقهرمانان برتر رشته های ورزشی استان

آیین تجلیل از ورزشکاران قهرمان و مدال آور رشته های ورزشی ایلام در مسابقات آسیایی، جهانی و بین المللی با حضور استاندار، مدیران حوزه ورزش و جمعی از مسئولان اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ استاندار ایلام در این آیین اعلام کرد: با توجه به اینکه در استان‌های دیگر صنایع و کارخانجات بزرگ وجود دارد و می‌تواند حامی خوبی برای ورزش آن استان باشد نبود حامی مالی در ایلام، ورزش و دیگر بخش‌ها را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است.

محمدرضا مروارید اضافه کرد: البته طرح ها و پروژه های خوبی در سطح استان در دست اجراست که طی سال جاری و اوایل سال آینده تعدادی از آنها وارد چرخه تولید و فعالیت خواهند شد که می تواند تحرک خاصی در حوزه حامی مالی در ورزش و سایر بخش های استان ایجاد کند.

وی افزود: این استان بعنوان استانی نفت خیز می تواند از نظر کمک های وزارت نفت تا حدودی مشکلات این حوزه را برطرف و با حمایت از تیم های ورزشی و ورزشکاران زمینه شکوفایی ورزش استان را فراهم کند.

مروارید به کسب مقام قهرمانی رشته های مختلف از سوی ورزشکاران استان در عرصه های بین المللی و همچنین فعالیت های اداره کل ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: کسب 2 سهیمه حضور در المپیک توسط ورزشکاران و حضور یک مربی استان در المپیک در تاریخ ورزش استان بی سابقه و برای اولین بار است که امیدواریم در سال های آینده بیشتر هم شود.

منتخب مردم ایلام در مجلس دهم نیز در این آیین بر ضرورت تقویت روحیه قهرمانی و پهلوانی در بین ورزشکاران تاکید کرد و گفت: ورزشکاران باید اخلاق و منش پهلوانی و قهرمانی داشته باشند.

سلام امینی با بیان اینکه نبود حامی مالی در استان جوانان مستعد رشته های ورزشی را با مشکل مواجه کرده است، افزود: در تمام دنیا شرکت های بزرگ از جامعه ورزش و حوزه های مختلف حمایت می کنند ولی در این استان بدلیل نبود صنایع بزرگ حمایتی از ورزش و ورزشکار نمی شود..

وی اضافه کرد: استان ایلام دارای پتانسیل های خاصی در حوزه های نفت - گاز و پتروشیمی است و این انتظار به حقی است که ای صنایع از ورزش استان برای پیشرفت و شکوفا شدن، حمایت کنند.

در این آیین از 59 ورزشکار قهرمان رشته های مختلف ورزشی که در مسابقات آسیایی، جهانی و بین المللی صاحب مدال شده بودند و همچنین 12 هیات ورزشی برتر استان ایلام با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.