شیراز؛

مبارزه با قاچاق كالا و ارز در اولویت

رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: مبارزه با قاچاق كالا و ارز در اولویت فارس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ سیروس حیدری ادامه داد: پلیس فارس بحث مبارزه با قاچاق كالا و ارز را در سه بخش، مبارزه با قاچاق كالاهای سلامت محور، كالاهای ممنوعه و كالاهای مصرفی پیگیری می كند.
وی افزود: كلیه واردات و صادرات كالا بدون مجوز قانونی قاچاق محسوب می شود و مجازاتی هایی مانند جریمه، حبس و زندان، مصادره خودرو و ضبط كالای قاچاق به نفع دولت را در پی دارد.
رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینكه قاچاق كالا و ارز ریشه ای صد ساله دارد، اظهار كرد: همجوار بودن استان فارس با استان های ساحلی جنوبی، تردد ترانزیت ها از جنوب به شمال كشور، كم رنگ شدن فعالیت های صنعتی، قبول كردن قاچاق كالا به عنوان یك شغل باعث افزایش قاچاق در این استان شده است.
سرهنگ حیدری از افتتاح قرارگاه مبارزه با قاچاق كالا و ارز در استان فارس خبر داد و گفت: این قرارگاه 4 ماه پیش با اهداف كشف انگیزه های قاچاق، افزایش اقدامات كنترلی و هم افزایی توان یگان های ناجا برای مقابله با قاچاق تشكیل شده است.
وی در خصوص برنامه های این قرارگاه هم گفت: اجرای طرح های سراسری كه از مركز ناجا اعلام می شود، آموزش پیشگیرانه از جرم به شهروندان، انجام عملیات روانی و رصد تحركات مجرمان از مبدا و مقصد، از برنامه های این قرارگاه است.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: مبارزه ، قاچاق ، ارز ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار