همدان؛

حوزه فرهنگ به دنبال تولید آثار کم هزینه و اثر بخش است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: حوزه فرهنگ استان همدان به دنبال تولید آثار کم هزینه، اثر بخش و ماندگار است.

حوزه فرهنگ به دنبال تولید آثار کم هزینه و اثر بخش است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فاضل عبادی در نشست هم اندیشی روسای ادارات تابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان همدان در مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: هدف از تشکیل این نشست ها هم اندیشی، هماهنگی، تعامل و هم افزایی بین سازمان های همسو است.

وی ادامه داد: استان همدان در حوزه انجام فعالیت های فرهنگی درخشندگی خاصی نسبت به سایر استان ها داشته و استانی فرهنگی و آرام است که در عرصه های مختلف توانمندی های خود را اثبات کرده است.

وی با بیان اینکه وظیفه حوزه فرهنگی ارتقاء اخلاق است؛ ادامه داد: رسانه های استان باید اخلاق ساز باشند البته از نظر کمی و کیفی در این حوزه کارهایی شروع شده که نمونه آن واگذاری کار به اهالی و تشکل های فرهنگی و هنری استان است.

عبادی اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری فاخر در حوزه کودک و نوجوان را از پیشینه های خوب استان برشمرد و عنوان کرد: استان همدان سال گذشته در کنار میزبانی از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره بین‌المللی فیلم نوجوان توانست چندین نمایشگاه هنری از جمله نمایشگاه کتاب کودک و تصویر سازی آیات برای کودکان را برپا کند و این امر همدان را به قطب فعالیت های کودک و نوجوان کشور تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: این جشنواره با کمک تشکل های هنری و با صرف کمترین هزینه ها به صورت موفق برگزار شد.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی به دنبال انجام فعالیت های کم هزینه، ماندگار و اثر بخش هستیم گفت: برگزاری اردیبهشت مفاخر از جمله این فعالیت ها است چرا که همدان مهد مفاخر است و معرفی این افراد معرفی هویت استان و احترام به این افراد به منزله احترام به هنر است.

عبادی افزود: در کمتر استانی این برنامه ها اجرا می شود؛ اما با وجود تمام مشکلات مالی سال گذشته استان همدان با برنامه ریزی های خوب توانست میزبان ٢٥ جشنواره ملی و استانی باشد که همه اینها حاصل استفاده از هم افزایی ادارات بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: در حوزه فرهنگ، مهم انجام کار فرهنگی است فرقی نمی کند توسط چه نهادی باشد.

وی با بیان اینکه در آموزش ها ضعف داریم عنوان کرد: آموزش مستمر جزو برنامه های جدی ما است و در تلاش هستیم تا برای توزیع آموزش سیستم داخلی را تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان همدان از فعال ترین دانشگاه های استان است که عملکرد آن در حوزه فرهنگ و رسانه نیز گسترده است.

عبادی از برنامه ریزی برای اجرای فعالیت های هنری و فرهنگی در مهر و آبان ماه سالجاری خبر داد و افزود: جشنواره نشریات غرب کشور و جشنواره کتاب از دیگر فعالیت های فرهنگی در استان است که در کنار سایر فعالیت های فرهنگی در سالجاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.