تبریز؛

تامین آرامش و امنیت اولین شرط جذب گردشگران است

استاندار آذربایجان‌شرقی بر توسعه پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در نقاط مختلف استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جبارزاده در مراسم افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای مجیدآباد در شهرستان هوراند، با قدردانی از تلاش‌های مسوولان و امدادگران جمعیت هلال احمر، گفت: امیدواریم هیچ‌گاه مردم به کمک این پایگاه‌ها نیاز پیدا نکنند، اما باید پیش‌بینی لازم برای آرامش و امنیت مسافران و گردشگران و امدادرسانی به آنان انجام شود.

 

وی افزود :هلال احمر مایه آرامش و احساس امنیت روانی مردم است و تاثیری که مشاهده نیروهای این جمعیت در جاده‌ها دارد بیش از اثر تجهیزات و امکانات است.

وی با قدردانی از همکاری اهالی روستای مجیدآباد در جهت احداث پایگاه امداد و نجات در مجاورت این روستا، بر پیگیری اخذ مجوز فعالیت دایمی این پایگاه تاکید کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که امیدواریم مردم در جاده‌ها دچار حادثه نشوند، افزود: البته فعالیت پایگاه‌های امداد و نجات منحصر به امدادرسانی نیست و می‌توانند در زمینه آموزش و محرومیت زدایی نیز فعال باشند.

وی با بیان این که منطقه هوراند با زیبایی‌های بی نظیر خود از محورهای گردشگری استان است، افزود: اولین قدم در راه جذب گردشگر تأمین امنیت و آرامش گردشگران است که ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات در این راستا مؤثر است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این مراسم هدف از ایجاد این پایگاه را کمک به توسعه متوازن و محرومیت زدایی دانست و گفت: این پایگاه جزو مجهزترین پایگاه‌های امداد و نجات استان است.

محمدصادق پورمهدی افزود: این پایگاه در حال حاضر به صورت فصلی فعالیت می‌کند اما در تلاش هستیم تا مجوز فعالیت دایمی آن را بگیریم.

گفتنی است، پایگاه امداد و نجات جاده‌ای مجیدآباد با بازسازی یک ساختمان قدیمی در این منطقه ایجاد و برای بهره برداری از آن 800 میلیون ریال توسط جمعیت هلال احمر استان هزینه شده است.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی کاروان سلامت و محرومیت زدایی داوطلبان جمعیت هلال احمر استان عازم روستاهای شهرستان هوراند شدند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.