دبیر شورای عالی فضای مجازی:

هک شدن سایت های دولتی چیز عجیبی نیست!

ابوالحسن فیروزآبادی هک شدن سایت های دولتی را در جهان امری عادی دانست.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طی چند روز گذشته شاهد حملات سایبری زیادی از سوی گروه های هک به سایت های دولتی کشور بودیم، برخی از آنها بیش از یک روز این سایت ها را دچار اختلال کرده و دسترسی کاربران به تمام بخش های سایت ها را مسدود کردند.

البته از نظر کارشناسان امنیت شبکه دسترسی این هکرها به صورت محدود بوده و به اطلاعات کلیدی این سایت ها دسترسی پیدا نکردند، در همین رابطه فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان هک شدن سایت های دولتی را چیز عجیبی ندانست و اذعان کرد: : هک سایت ها با استفاده از باگ (حفره) های امنیتی موضوع تازه ای نیست و هر از چند گاهی برخی گروه های هکری از این نقاط ضعف استفاده کرد و دست به یک سری عملیات هک میزنند.

فیروزآبادی در ادامه با اشاره به هک شدن سامانه سوئیفت گفت: بیشتر هدف از این مدل حملات سایبری ایجاد رعب و حشت در اذهان عمومی  و تبلیغات بیشتر برای اقدامات خرابکارانه است تا فضای امنیتی سایبر را مختل کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: در ایران هم گروه های امنیتی قوی هستند که با این نوع حملات مقابله کرده و اجازه نفوذ به اطلاعات اصلی و مهم هم وطنان به این آسانی صورت نمیگیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.