اصفهان؛

رزمایش تخصصی سایبری

رزمایش تخصصی سایبری امسال در زیر ساختهایی که اولویت دارند انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه گردهمائی رزمندگان شهرستان خمینی شهر گفت: در رزمایش تخصصی سایبری اشکالات و معایب سامانه ها شناسائی و پس از تست مورد حملات محدود و کنترل شده ای قرار می گیرند تا معایب برطرف شود.

غلامرضا جلالی با تائید حمله سایبری به برخی پایگاه های اینترنتی ایران از جانب کشور عربستان گفت: این حملات سایبری بیشتر جنبه خود نمائی داشت و در حد یک تغییر صفحه بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر عربستان را در فضای سایبری به عنوان یک تهدید خواهیم شناخت و حملات سایبری این کشور علیه ایران در لایه اول بوده و آسیبهای جدی وارد نکرده است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تهدید سایبری شامل سه لایه تهدیدات کم اهمیت همچون شبکه های اطلاع رسانی ،لایه متوسط مثل سوخت و لایه مهم با قدرت تخریب بالا مثل گاز و برق تقسیم بندی می شود .
جلالی افزود: یکی از مهمترین حوزه هایی که کشور ما مورد تهدید قرار دارد حوزه سایبری است که به نوعی در بخش های نظامی و اقتصادی کاربرد دارد.
وی تاکید کرد: ارتش های سایبری زیادی در جهان تشکیل شده و ممکن است کشور ما مورد تهدید یکی از این ارتش ها باشد و بر این اساس تقویت پدافند سایبری یکی رویکردهای جدی ما در سال 95 است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: تلاش می کنیم در حوزه های که با امنیت ملی ارتباط دارد همچون سامانه پول وکارت ای تی ام ساختار دفاعی خود را تقویت خواهیم کرد و یکی از برنامه های امسال جلو گیری از تهدیدات سامانه های مهم کشورهمچون پول ،هسته ای،گازو نفت است.
سردار جلالی با بیان اینکه از دوسال گذشته با کمک شرکت های دانش بنیان و دانشگاه های صنعتی تولیدات داخلی داشته ایم گفت: در سال گذشته موفق شده ایم به محصول داخلی وبومی با امنیت بالا در فضای سایبردست پیداکنیم



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.