اهواز؛

احداث موزه در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسليمان

مديرعامل شركت ملی مناطق نفت خيز جنوب از احداث موزه نفت مسجدسليمان به عنوان بخشی از تاريخ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وزارت نفت در آینده ای نزدیک خبر داد.

بزودی؛ احداث موزه در شرکت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بيژن عالي پور با اشاره به برنامه وزارت نفت براي حفظ و احياي آثار و اسناد تاريخ صنعت نفت گفت: در اين راستا احداث موزه نفت مسجدسليمان به عنوان بخشي از تاريخ اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي وزارت نفت و كشور در دست اقدام است .

وي افزود: مطالعات مهندسي اجراي اين طرح انجام شده است و اعتبار آن نيز تخصيص يافت و کار اجرايي آن آغاز گردید.

عالی پور تصریح کرد: در اين طرح  5 نقطه قديمي مسجدسليمان شامل چاه نفت شماره يک، پالايشگاه تقطير نفت، کارخانه گوگرد سازي، کارخانه برق تمبي و چشمه هاي نفتي به عنوان موزه در نظر گرفته شده است .

مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب اظهار داشت: با اجرا و تكميل طرح هاي توسعه اي، افزايش توليد و عمراني صنعت نفت در مسجدسليمان آينده ي  بهتري در انتظار زادگاه صنعت نفت ايران است .

وي به نوسازي تأسيسات نفتي مسجدسليمان اشاره كرد و افزود: با هدف افزايش ايمني و ظرفيت توليد، تمام کارخانه هاي بهره برداري، نمک زدايي و تزريق گاز شرکت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان نوسازي و تاسيسات فرسوده از رده خارج شده و هر آنچه امروز در اين منطقه در چرخه استخراج، توليد و فرآورش وجود دارد ماحصل تلاش خدمتگذاران نظام مقدس جمهوري اسلامي در مناطق نفت خيز جنوب است .

بيژن عالي پور با بيان اينکه استمرار  و پايداري توليد نفت و گاز در مسجد سليمان متكي به اقدامات و دستاوردهاي پس از انقلاب اسلامي است گفت نخستين چاه نفت در ايران و خاورميانه در پنجم خرداد 1287 خورشيدي مصادف با 26 مي 1901 ميلادي در مسجدسليمان فوران كرد .

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.