اصفهان؛

اجرای طرح ممنوعیت دفن اموات کاشانی در داخل شهر

طرح ممنوعیت دفن اموات در آستان امامزادگان و آرامستان‌های داخل شهر کاشان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  مدیر عامل سازمان دارالسلام شهرداری کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: این طرح با هدف رعایت مسائل زیست محیطی و بهداشتی و جلوگیری از به مخاطره‌افتادن سلامت شهروندان اجرا می‌شود.
غلامعلی ساران با اشاره به دفن اموات در آرامستان ها و امامزادگان داخل شهر کاشان از قدیم گفت: در حال حاضر امواتی که در آرامستان های متعددی در کاشان دفن می‌شود هیچ کدام مجوز لازم  دفن این‎‌کار را ندارد .
وی، آرامستان های واقع در زیارت‌گاه‌های پنجه شاه ، گریچه، حبیب موسی(ع)، سلطان میراحمد(ع) ،سلطان عطابخش، فیض و دشت افروز را در داخل شهر یادآورشد و گفت:این اماکن زیارتی به‌دلیل قرار گرفتن در داخل شهر و دفن اموات در آن با وجود غیرقانونی بودن سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته است.
ساران با تاکید بر تصمیم قاطع و جدی مسوولان در برخورد با دفن اموات در این آرامستان‌ها گفت:هم‌اکنون دستور جلوگیری از دفن اموات در بعضی از امامزادگان به این سازمان ارسال شده است.
مدیر عامل سازمان دارالسلام شهرداری کاشان، اظهارداشت: با در نظر گرفتن طرح توسعه و جامع این سازمان به مساحت  165 هکتار در حال حاضر و سالیان متمادی در این سازمان مشکل دفن اموات وجود نخواهدداشت.
ساران، انجام اقدامات لازم و قانونی مسوولین کاشان در خصوص جلوگیری از دفن اموات در داخل شهر را خواستارشد و گفت: سازمان دارالسلام کاشان یکی از سازمان های خدماتی و تحت پوشش حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری است که بیش از 50 درصد اموات شهرستان در این سازمان دفن می شوند.
به‌گفته‌وی ، دارالسلام گلابچی کاشان  با دفن پیکر مطهر بیش از 916 شهید گلگون کفن دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مکان مقدس در باور ها و فرهنگ مردم قدر شناس این شهرستان تبدیل شده است.
وی در پایان اظهارداشت:سازمان دارالسلام کاشان با رحلت حضرت آیت اله یثربی(ره) نماینده ولی فقیه و امام جمعه معزز کاشان در سال 1385 و تدفین پیکر مطهر وی در قطعه شهدا به صورت مداوم محل زيارت جمع كثيري از رهروان راه ولايت است.
شایان ذکر است سازمان دارالسلام کاشان  با 165 هکتار وسعت در ضلع جنوب شرقی و در فاصله سه کیلو متری شهر کاشان واقع شده است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.