مسئول اداره دامپزشکی شوشتر اعلام کرد: فاز جدید ایمن سازی گوسفند و بز و گاو و گاومیش بر علیه بیماری تب برفکی از 25/2/95 آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر معینی بیان کرد: بیماری تب برفکی یکی از خطرناک ترین بیماری های مسری جمعیت نشخوارکننده گان است که در صورت شیوع خسارات فراوانی ایجاد کرده و حیات اقتصادی دامداران را به مخاطره می اندازد.

وی افزود: این بیماری با عوارض نظیر تاول در دهان و زبان و لثه ها و بین دو سم ها باعث کاهش اشتها و لنگش و تب و بی حالی شده و در مواردی که در قلب ایجاد ضایعه نماید باعث مرگ دام می شود.

معینی راه های مبارزه با این بیماری را قرنطینه دام ها و عدم جابجائی و نیز ایمن سازی از طریق انجام واکسیناسیون عنوان کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در فاز جدید واکسیناسیون جمعیت گوسفند و بز تمامأ رایگان بوده و واکسیناسیون دام سنگین (گاو وگاومیش) با مشارکت دامدار می باشد.

وی از تمامی دامداران درخواست کرد با اکیپ های واکسیناسیون دامپزشکی همکاری نموده تا در اجرای ایمن سازی موفقیت لازم به دست آید.

مسئول اداره دامپزشکی آمار دام های واکسینه شده بر علیه تب برفکی در سال 94 را حدودا 97 هزار راس گوسفند و بز و 15 هزار راس گاو وگاومیش و دام های واکسینه شده در 2 ماهه اول سال جاری را 16 هزار و 500 راس گوسفند و بز و 6 هزار و 800 راس گاو و گاومیش ذکر کرد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.